رئیس تعاون روستایی کهگیلویه گفت: با اشاره به خرید تضمینی 6500 تن گندم در سال گذشته گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 13 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شود.

 
 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عطاء سلیمانی اظهار داشت: با توجه به وضعیت مطلوب بارندگی و امکان افزایش برداشت گندم،امسال خرید این محصول در شهرستان رشد دو برابری خواهد داشت.
 
رئیس تعاون روستایی کهگیلویه با بیان این‌که سال گذشته 6هزار و 500 تن گندم تضمینی از کشاورزان خریداری شده بود،گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان خرید به 13 هزار تن برسد.
 
سلیمانی افزود: تعاون روستایی آمادگی کامل از لحاظ فضای فیزیکی و نیروی مورد نیاز جهت خرید گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان دارد.
 
وی با اشاره به انبار مسقف خرید گندم با ظرفیت 2 هزار تن در دهدشت تصریح کرد: امکان ذخیره‌سازی 3 هزار تن نیز در فضای باز وجود دارد.
 
سلیمانی افزود: انبار با شرایط استاندارد نگهداری گندم در بخش‌های دیشموک و چاروسا نداریم و در صورت نیاز تا زمان برداشت در این بخش‌ها نسبت به راه‌اندازی انبار مسقف اقدام خواهد شد.
 
این مسؤول همکاری جهاد کشاورزی و شرکت غله در خرید تضمینی گندم را ضروری دانست و گفت: انتظار می‌رود جهاد کشاورزی انبار ذخیره‌سازی مسقف در اختیار تعاون روستایی قرار دهد.
 
سلیمانی با اشاره به مسدود بودن مسیر ورودی انبار خرید از سمت جاده سوق،خواستار بازگشایی این مسیر و تسهیل در عبور و مرور کشاورزان شد.
 
وی،در مورد قیمت خرید تضمینی گندم با بیان این‌که هنوز جدول خرید اعلام نشده است گفت: به طور میانگین قیمت هر کیلو گندم درم 1006 تومان و گندم معمولی 1200 تومان برآورد می‌شود.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.