منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: حضور مردم در انتخابات مجلس مهر تایید در مخالفت با افراط بود.

عارف: اهداف دولت و مجلس یکسان است/ حضور مردم در انتخابات مجلس مهر تایید در مخالفت با افراط بودبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در مجلس دهم در نشست هم‌اندیشی لیست امید ضمن خیر مقدم به حضار در جلسه گفت: فوت ناگهانی نماینده مردم مراغه را به همه همکاران تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: قبل از هر چیز باید از حضور مردم و رهنمودهای رهبری تشکر کنم رای مردم در خرداد 92 به روشنی نشان داد که همگان در پی از بین بردن تندرویی  ها و افراط در کشور هستند.

عارف ضمن اشاره به حماسه مردمی در اسفند ماه سال گذشته تصریح کرد: حضور مردم در اسفند 94 و همچنین اردیبهشت 95 مهر تایید بر همان خواسته‌های مردم در مخالفت با افراط بود.

منتخب مردم در مجلس دهم ادامه داد: جریان اصلاح‌طلبی و شرایط نابرابر حماسه خلق کرد و جا دارد از دولت به خصوص وزارت کشور به خاطر برگزاری انتخابات تشکر کنم ما برای تشکیل مجلسی عقلانی که شایسته کشور، اسلام و رهبری باشد تلاش بسیار کردیم و از این پس اهداف دولت را با مجلس یکی می‌دانیم و به دنبال تنش در مجلس نیستیم.

وی با اشاره به اینکه ما برای مشارکت، تفاهم و همکاری در راستای سیاست‌های کلی نظام در بخش‌های نظام و برجا برنامه جامع 128 بندی اصلاح‌طلبان تلاش خواهیم کرد، ادامه داد: ما همچنین برای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی آن ابلاغ شد و کاهش تبعیض‌های اجتماعی کوشش می‌کنیم.

عارف با تأکید بر اینکه ما در لیست امید بنا را بر تفاهم، همدلی و همکاری گذاشتیم، و برای تشکیل مجلسی اخلاق‌گرا در تراز جمهوری اسلامی ایران تلاش کردیم، افزود: نباید از یاد ببریم که رسیدن ما به این نقطه مرهون شخصیت‌های والامقام سیاسی، منتخبان، فعالان سیاسی، اجتماعی، اقوام و اقشار مختلف در سراسر کشور بود. بنابراین باید به‌طور خاص قدردان نامزدهایی باشیم که به‌رغم صلاحیت‌های فراوان، بزرگوارانه به ائتلاف تن دادند، اما در این حرکت نقش آفریدند.

وی موفقیت لیست امید در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حاصل اقدام و خرد جمعی دانست، تصریح کرد: ما بیش از هر چیز این محصول را متعلق به ملت و نظام عزیزمان می‌دانیم. می‌خواهیم نشان دهیم که نظام و قانون اساسی ما این ظرفیت را دارد که به خواسته ملت ما پاسخ دهد. کثریت مجلس دهم بازتاب‌دهنده خواسته‌ها و اراده عمومی، تفاهم و گفت‌وگوی ملی خواهند بود.

وی اظهار داشت: شکل گیری ائتلاف امید و شکل گیری شورای سیاست‌گذاری اصلاحات تجربه ارزشمندی بود که توانست موجب پیروزی اصلاحات و بازگشت امید به کشور شود و ما به درستی دانستیم مردم چه می خواهند و چگونه باید به دولت منتخب آنها کمک کرد، این نتیجه را متعلق به ملت، نظام و رهبری می‌دانیم.

منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم با تاکید بر اینکه در مجلس دهم برای تقویت فرآیند دموکراسی کشور، فراکسیون امید را تشکیل دادیم، ادامه داد: اکثریت جامعه به افراط و تندروی نه گفتند و به دنبال آن هستند که سرمایه‌های مادی و معنوی از دست رفته را به شیوه اصلاح‌طلبانه ترمیم کنند و مردم علی‌رغم همه محدودیت‌ها و رد صلاحیت‌ها حماسه‌ای ماندگار خلق کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: عارف ، رهنمود ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار