۳۵۰ هکتار از مزارع منطقه مهیار شهرضا در سال زراعی امسال زیر کشت منداب به عنوان کود سبز رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از اختصاص 2هزار و 765 تن انواع کودهای شیمیایی از ابتدای سال زراعی امسال به این شهرستان گفت: این مقدار کود در سطح حدود 5 هزار هکتار از مزارع گندم و جو و 3 هزار و 600 هکتار از باغات شهرستان مورد استفاده قرارگرفته است.

عبدالرضا تاکی افزود: از این میزان کودهای اوره، سولفات پتاسیم و فسفات آمونیم صد در صد جذب و بین کشاورزان شهرستان توزیع شده و کودهای سوپر فسفات تریبل و ساده نیز با توجه به توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی مبنی بر استفاده همزمان با کودهای ازته تاکنون 30 درصد از آن جذب و مابین کشاورزان متقاضی توزیع شده است.

وی ادامه داد: 1400 کیلوگرم بذر منداب رایگان توسط مرکز جهاد کشاورزی مهیار بین کشاورزان این منطقه توزیع تا پس از کاشت و در زمان مناسب به عنوان کود سبز به خاک برگردانده شود، سطح زیر کشت منداب در منطقه مهیار در سال زراعی امسال حدود 350 هکتار بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه گیاه منداب نسبت به کم آبی مقاوم است و سازگاری بالایی با شرایط آب و هوایی منطقه مهیار دارد پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت این گیاه در سال‌های آینده افزایش یابد.

وی تصریح کرد: منطقه مهیار با بیش از 4 هزار هکتار سطح زیر کشت پائیزه گندم و جو به عنوان قطب با اهمیت کشت غلات در استان و شهرستان محسوب می‌شود.



انتهای پیام/ب

برچسب ها: مزارع ، کشت کودسبز ، شهرضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.