مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: در زمینه ی با ظرفیتهای ایجاد اشتغال زایی در سازمان فنی و حرفه ای در این حوزه بحث جواهر سازی مهره ای و تراش سنگ های قیمتی ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، در راستای بحث آموزش های حرفه ای سازمان، تفاهم نامه ای در سال 93 با چند شرکت فعال حوزه ی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بسته شد.

صیادی افزود: در طی تفاهم نامه ای که سال گذشته اداره کل فنی و حرفه ای استان با یک شرکت روسی مشترک با ایران بست ، با همکاری اساتید مجرب در این زمینه در راستای اشتغال زایی آموزش تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی زنجان کلید خورد.

وی بیان کرد: این آموزش ها طی 6 ماه نزدیک به 400 ساعت دوره ی آموزشی در مرحله ی مقدماتی و تکمیلی صورت گرفت و 50 نفر از کارآموزان با 50 دستگاه مجهز به یادگیری این حوزه پرداختند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به اینکه سنگ های عقیق، کوارتز، اسمیت زونیت، ژیپس، گارنت، ژاسپر، آمیتیست، مرجان، فلورین و کلسیت از معادن و کوه های زنجان استخراج می شود افزود: زمینه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین صنایع مربوط به این حوزه با سنگ هایی که در معادن استان زنجان است ظرفیت افزایش در این زمینه را دارا می باشد و نیز اشتغال زایی در این بخش با بستر سازی بهینه ی سازمان میسر خواهد شد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.