رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: تعداد شعبات اخذ رأی در این استان نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری تفاوتی نداشته است و بر اساس از هم استانی درخواست داریم شرکت خود را در انتخابات به ساعات پایانی موکول‌ نکنند.

 ابوالفضل رفیعی با حضور در یکی از شعبات اخذ رای در گفت و گو با خبرنگاران گفت: انتخابات در ۷۷۲ شعبه اخذ رای و در یک هزار ۴۳۸ نقطه و محل در این استان در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند در هر شعبه یک نماینده داشته باشند و بدون دخالت در فرایند اخذ رای در شعب انتخابات حضور یابند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: نمایندگان نامزدها پس از اتمام رای گیری و در هنگام تجمیع آرا در بخش‌ها و فرمانداری‌ها می توانند حضور داشته و ناظر فرایند تجمیع آرا باشند.

رفیعی با تاکید بر اینکه کسانی که در دور اول انتخابات شرکت نکرده باشند نیز می‌توانند در مرحله دوم انتخابات رای دهند، گفت: تمام کسانی که سن آنان تا دور دوم انتخابات ۱۸ سال کامل باشد، یعنی متولدین ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ به قبل می ‌توانند در این دوره از انتخابات مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، ارائه شناسنامه یا کارت ملی برای رأی دادن الزامی است، افزود: رای دادن با شناسنامه های قدیمی نیز امکانپذیر است.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم استان زنجان در انتخابات هشتم تیر ماه ۴۶.۰۸ درصد بود، گفت: حضور با شکوه مردم در دور دوم، تکمیل کننده این حماسه سیاسی خواهد بود.

به گفته وی، ۷۰ درصد زنجانی در دور انتخابات ریاست جمهوری با کارت ملی و مابقی با شناسنامه رای دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.