۳۵۴ هزار هکتار از اراضی استان آذربایجان‌غربی ، امسال به زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی می‌شود ۷۰۰ هزار تن گندم در این استان تولید شود.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی گفت: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی درصدد است که امسال سطح زیرکشت گندم را کاهش و بازده تولید را با آبیاری مناسب افزایش دهد.

اسمعیل‌زاده همچنین با اشاره به توزیع میوه شب عید سال 95 تصریح کرد : عید امسال یکهزار تن سیب و 2 هزار و 100 تن پرتقال به قیمت مناسب در استان توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی با بیان میزان سرمازدگی به محصولات کشاورزی در مقایسه با پارسال اضاقه کرد: امسال ، زیان ناشی از خسارات سیل ، تگرگ و سرمای زمستانی به محصولات کشاورزی کاهش یافت.

اسمعیل‌زاده اظهار داشت: پارسال خسارت ناشی از سرمازدگی به محصولات کشاورزی 660 میلیارد تومان بود اما امسال این میزان به 200 میلیارد تومان کاهش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی از وجود 25 مرکز خرید تولیدات کشاورزان در استان خبر داد و گفت: امسال همچنین سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی ، حدود 107 مرکز را برای خرید گندم استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه امسال هم با آفت سن در آذربایجان‌غربی مبارزه شد ، تصریح کرد: در این خصوص 16 هزار و 300 هکتار از اراضی استان آفت‌کشی شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.