بر اساس نظرسنجی جدید شبکه پرس تی وی، نزدیک به 60 درصد از پرسش‌شوندگان معتقدند آمریکا برای تحریم ایران، به دنبال بهانه‌های جدید می‌گردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی،نتایج نظرسنجی جدید این شبکه نشان می‌دهد آمریکا برای تحمیل تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران به دنبال بهانه‌ای جدید است. 

بر اساس این نظرسنجی، که از تاریخ ۱۵ فروردین تا ۸ اردیبهشت (سوم آوریل تا هفتم می‌) انجام شد، حدود ۵۸ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردندبه نظرشان امریکا برای تحریم ایران به خاطر قابلیت‌های موشکی‌اش، به دنبال بهانه‌های جدید می‌گردد. 

حدود ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند واشینگتن سعی داشته است با هدف گرفتن برنامه موشکی ایران، به ارتش جمهوری اسلامی آسیب برساند. 

تنها ۹ درصد از مصاحبه‌شوندگان اعلام کردند هدف آمریکا از اقداماتش برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه است. 

نظرسنجی: آمریکا برای تحریم ایران به دنبال بهانه است

حدود ۶ هزار و ۹۹۰ نفر از کشورهای آمریکا، انگلیس و کانادا در این نظرسنجی شرکت کردند. 

ایران در سال‌های اخیر در بخش دفاعی دستاوردهای بسیاری داشته و توانسته است در تولید تجهیزات و سامانه‌های نظامیِ مهم به خودکفایی برسد. 

جمهوری اسلامی همچنین با هدف افزایش قابلیت‌های دفاعی نیروهای مسلح خود و آزمایش تاکتیک‌های نظامی مدرن و تجهیزات پیشرفته چندین رزمایش بزرگ برگزار کرده است. 

امریکا مدعی است آزمایش‌های موشکی ایران، قطعنامۀ ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند. 

با این وجود، ایران بار‌ها اعلام کرده که آزمایش این موشک‌ها بر خلاف قطعنامه شورای امنیت نیست. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار