علی رغم پایان یافتن دوره محکومیت افشاگر هسته‌ای رژیم صهیونیستی، وی همچنان در مظان اتهام قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، مقامات دادگستری رژیم صهیونستی بیش از یک دهه پس از پایان محکومیت 18 ساله «مردخای وانونو» - افشاگر هسته‌ای رژیم اشغالگر– اتهامات جدیدی را علیه وی مطرح کردند.

وانونو هنگام آزادی از زندان در سال 2004 ملزم به رعایت برخی محدودیت‌ها شد و اکنون وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرده است وی برخی از این محدودیت‌ها را نقض کرده است.

طبق کیفرخواست ارائه شده، وانونو در سال 2013 بدون آنکه اجازه این کار را داشته باشد، با دو تبعه آمریکایی در بیت‌المقدس دیدار کرده است.

تکنسین سابق نیروگاه اتمی دیمونای رژیم صهیونیستی همچنین متهم است که در سال 2014 بدون آنکه به پلیس اطلاع دهد، آپارتمان خود را تغییر داده و در سال 2015 نیز در مصاحبه با شبکه 2 تلویزیون این رژیم مجددا اطلاعات طبق‌بندی‌شده‌ای را از محل کار سابق خود به زبان آورده که البته پیش از پخش سانسور شده است.

وانونو، که هم‌اکنون 61 ساله است، در سال 1986 به جرم افشای فعالیت‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی در دیمونا در گفتگو با روزنامه انگلیسی ساندی تایمز، محاکمه و به 18 سال حبس محکوم شد که بیش از 10 سال از آن را در سلول انفرادی گذراند.

وی با وجود پایان یافتن دوران محکومیت خود، هنوز یک تهدید امنیتی به شمار می‌رود و حق خروج از فلسطین اشغالی را ندارد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار