گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در صحن علنی قرائت شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی درباره نحوه اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی قرائت شد.

اسماعیل جلیلی سخنگوی این کمیسیون با اشاره به تحقق اهداف سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی گفت: یکی از اهدافی که مورد توجه این سیاست‌ها قرار داشت شتاب‌بخشی به رشد اقتصاد ملی کشور بود که بر اساس این گزارش نشان داده می‌شود اجرای این سیاست‌ها در این زمینه عملیاتی نشده است.
 
وی تصریح کرد: در مورد شرکت‌های مشمول واگذاری نیز تاکنون از روش‌های اعمال مدیریت صحیح این کار انجام نشده و نظام فعلی نظارت پس از واگذاری خصوصی‌سازی را نشان می‌دهد.
 
جلیلی ادامه داد: کاستن از بار مالی به مدیریت دولت، افزایش سطح عمومی اشتغال، سهام عدالت و تشویق مردم به پس‌انداز از دیگر موارد مطرح در راستای اجرای قانون سیاست‌های اصل 44 است و ما در مورد روند نرخ بیکاری با توجه به ابلاغ این سیاست‌ها چندان تأثیرگذاری را شاهد نبوده‌ایم.
 
محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت پس از استماع این گزارش با بیان اینکه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس نهم خوب کار کردند، گفت: امیدواریم که موفق باشند و در مجلس دهم هم ادامه داشته باشد.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: اصل 44 ، قانون اساسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار