دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در اجرای طرح استقرار هیات علمی مامایی در بالین بعنوان دانشگاه برتر کشور در روز جهانی ماما انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در همایش روز جهانی ماما گفت: ارزش حرفه ماما نسبت به دیگر حرفه های پزشکی دو برابر است چرا که در این شغل حیات دو انسان در دست ماما است .

ابراهیم گلمکانی افزود: با ترویج زایمان طبیعی در استان آمار سزارین 10 درصد کاهش یافته و هم اکنون زایمان به روش سزارین در استان به 30 درصد رسیده و در صدد هستیم که این آمار به استاندارهای جهانی نزدیک شود.

وی با اشاره به اینکه سزارین نابه هنجاری های بسیاری برای مادر، نوزاد و اقتصاد درمانی کشور در بردارد،افزود:بیمارستان بنت الهدی بجنورد به عنوان نقطه محوریت کار مامایی، اقدامات بسیاری برای طرح ترویج زایمان طبیعی انجام داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به استقرار اعضای هیئت علمی رشته مامایی و پرستاری در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت:بزودی این طرح در بیمارستان های استان نیز اجرایی می شود.

یادآور می شود :در این همایش از 3 مامای نمونه کشوری و 13مامای نمونه استانی تقدیر شد و از نمایشگاه دستاوردهای ترویج زایمان طبیعی نیز در استان هم رونمایی شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.