بیش از 50 نفر از فارغ التعلیمان مهارتی جذب بازار کار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای هویزه گفت: در سال گذشته تعداد 55 نفر از کارآموزان فارغ التعلیم مهارتی جذب بازار کار شدند.

عبدالنبی باوی افزود: از این تعداد 39 نفر از خواهران در رشته های خیاطی و کشاروزی و 16 نفر از برادران در رشته های خیاطی و کشاورزی و 16 نفر از برادران در رشته های جوشکاری و برق بودند.

باوی اظهار کرد: این مرکز با بهره گیری از ظرفیت های موجود در بخش دولتی و غیردولتی آموزش های متناسب با نیاز واقعی بازار کار اجرا تا با تربیت نیروی کارآمد و ماهر موجب اشتغال و حضور در عرصه های کار و تولید فراهم کند.

 وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز تعداد 48 نفر از جوانان منطقه برای اخذ وام زودبازده خوداشتغالی با بهره کم در رشته های خیاطی و کشاورزی برای اخذ وام خوداشتغالی با بهره 4% به بانک های عامل معرفی شدند.

 باوی به عملکرد آموزش فنی  و حرفه ای در بخش معتادان بهبود یافته و زنان بی سرپرست اشاره کرد و عنوان کرد: در این بخش نیز 51 نفر آموزش های مهارتی فرا گرفتند که 21 نفر از معتادان بهبود یافته معرفی شده از سوی اداره بهزیستی و 30 نفر از زنان بی سرپرست یا سرپرست خانوار بودند.

باوی خاطر نشان کرد: کارآموزان پس از فراگیری آموزش و قبولی در آزمون پایان دوره گواهینامه مهارتی دریافت کردند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.