سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان گفت: اگر در ماه جون مقابل يك حريف قوی مثل لبنان بازی نكنيم، افغانستان جایگاه خوبش را از دست میدهد.

نگرانی شگرت برگزار نشدن بازی‌های دوستانه تیم ملی افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، با وجود این که تیم ملی فوتبال افغانستان در یکی از حساس‌ترین مراحل حضورش در تاریخ فوتبال این کشور قرار گرفته است، فدراسیون فوتبال افغانستان تا کنون موفق به تنظیم دیدار دوستانه برای تیم ملی فوتبال افغانستان نشده است.

تیم ملی فوتبال افغانستان برای نخستین بار به مرحله نهایی مقدماتی صعود به جام ملت های آسیا راه یافته و تا چند ماه دیگر نیز رقبای خود در این رقابت ها خواهند شناخت.

از سویی هم آمادگی‌ها برای این شرکت در این رقابت‌ها و صعود افغانستان به جام ملت‌های آسیا بستگی به دیدارهای دوستانه و اردوی‌های تدارکاتی افغانستان در طی سال روان است. زیرا پیروزی افغانستان در مسابقات دوستانه کمک فراوانی در قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام ملت های آسیا به این تیم بکند.

پیتر شگرت سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان نیز موضع اش را در خصوص تنظیم دیدار تدارکاتی برای تیمش به نود گفت: برای من به حيث مربی تيم ملی، وضعيت بوجود آمده خيلی دشوار است، زيرا من در متن اين وضعيت قرار دارم. من می‌دانم كه به خاطر بهبود موقفمان در رده بندی فيفا و كسب جايگاه بهتر در قرعه كشی مقدماتی جام ملت‌های آسيا، ما بايد با يك حريف قوی در ماه جون مسابقه دوستانه داشته باشيم. من مطمئنم همه كشورهای ديگر مسابقه دوستانه برگزار می‌كنند.

ما در شش ماه گذشته نتایج خوبی کسب کردیم. ما  شش پيروزی در هشت مسابقه رسمی كسب كرديم. به همين دليل كشورهایی نظير سنگاپور، تاجيكستان و هند قرار بود در قرعه كشی ماه اكتبر، پشت سر ما باشند.

اما امروز يك وضعيت متفاوت داريم. اگر ما در ماه جون مقابل يك حريف قوی مثل لبنان بازی نكنيم، افغانستان جایگاه خوبش را از دست میدهد. ما برای رسيدن به اين موقف، همه مان در فدراسيون و بازيكنان به سختی تلاش كرده ايم.

از طرف ديگر، من به حيث مربی تيم ملی بايد وضعيت بوجود آمده و اين تصميم فدراسيون را بپذيرم. من مطمئنا برای حاميان فوق العاده تيم ملی و همه مردم افغانستان متاثر هستم. اما با اين هم اميد خود را از دست نمی‌دهم و اميد دارم در روزهای فيفا در ماه جون بشود مسابقه دوستانه ای داشته باشيم. اما در نهايت وضعيتی كه فدراسيون بوجود آورده را بايد بپذيرم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار