مدیر کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از برگزاری ششمین دوره مسابقه ملی فناوری نانو در 24 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این دوره بیش از چهار هزار نفر شرکت کننده دارد.

محمد یوسف طاهری مدیر کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از برگزاری ششمین مسابقه ملی فناوری نانو خبر داد و گفت: این آزمون ۲۴ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۰صبح  در ۳۰ شهر و در ۲۰ استان کشور برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به کاهش شرکت کنندگان در ششمین دوره مسابقه ملی فناوری نانو ادامه داد: در مجموع چهار هزار و 545 داوطلب در این دوره از مسابقه به رقابت می‌پردازند، اما کاهش شرکت کنندگان در دوره ای بعد از دوره های چهارم و پنجم؛ با دو برابر شرکت کنندگان نسبت به دوره‌ی سوم، طبیعی تلقی می‌شود، به عبارتی میزان شرکت کنندگان در هر دوره از روابطی سینوسی پیروی می کند. 

طاهری افزود: به طور کلی در ششمین دوره این مسابقه ملی، 56 درصد زنان، 44 درصد مردان و به تفکیک مقطع تحصیلی 2 نفر فوق دکتری، 336 نفر دکتری تخصصی، 55 نفر دکتری عمومی، هزار و 206 نفر کارشناسی‌ارشد و دو هزار و 946 نفر از مقاطع کارشناسی و پایین‌تر حضور دارند. 

مدیر کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو  یادآور شد: در این دوره از مسابقه ملی نانو، رشته‌های تحصیلی شیمی، مهندسی مکانیک، فیزیک، زیست‌شناسی و مهندسی شیمی به ترتیب با 913، 356، 341، 288 و 256 داوطلب، در رتبه اول تا پنجم آمار بالای ثبت‌نام مسابقه قرار دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.