زاهدان؛

تغییر نگاه جامعه به بیماران خاص

بخشدار مرکزی خاش گفت: باید تلاش کرد نگاه و تلقی جامعه از بیماران خاص را از تلقی و نگاه ترحم به سمت احترام و همچنین توانمند سازی این بیماران هدایت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ همزمان با هفته پیشگیری از تالاسمی، بخشدار مرکزی خاش به همراه جمعی از مسؤولان با حضور در بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی(ره) خاش ضمن عیادت از بیماران و اهدای هدایایی با کارکنان و پرستاران این بخش و مدیریت بیمارستان دیدار کردند.
مجتبی شجاعی افزود: نگاه جامعه نسبت به بیماران تالاسمی کم است و به همین دلیل این قشر از جامعه در مواردی از حقوق ارتباطی و تعاملی مناسبی با جامعه برخوردار نمی‎شوند که البته این رویکرد الحمدلله با کار فرهنگی و تلاش تشک‎ های غیردولتی در حال اصلاح است.
وی با تقدیر از پرستاران این بخش و مدیریت بیمارستان به سبب فراهم کردن امکانات درمانی و مشاوره‎های پیشگیری تالاسمی افزود: بیماران تالاسمی نیز مانند سایر افراد جامعه نیازمند حضور، شغل، تشکیل زندگی و خانواده، تحصیل و موارد دیگر هستند.
شجاعی بیان کرد: نیاز است تشکل‎های صنفی اشتغال و تعاونی‎ها و واحدهای خصوصی با به کارگیری این افراد متناسب با نیاز و توانمندی در این حرکت انسانی شرکت کنند.
انتهای پیام/س
برچسب ها: تغییر ، نگاه ، جامعه ، بیماران ، خاص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار