سنندج؛

ورزش باستانی در استان كردستان قدمت ریشه ای دارد

نماینده ولی فقیه در استان كردستان گفت: ورزش باستانی در استان كردستان نام و نشان و قدمت ریشه ای دارد و این ورزش با فرهنگ ما عجین شده و پیوند خاصی با فرهنگ این استان دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در كردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار رییس فدراسیون ورزش های زرورخانه ای كشور در سنندج افزود: خاستگاه ورزش های باستانی ایران است و ورزش باستانی یك رشته آئینی و مذهبی است.
نماینده ولی فقیه در استان كردستان بیان كرد: استان كردستان دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است و حضور ورزشكاران باستانی از كشورهای دیگر موجب از بین رفتن تبلیغات منفی دشمنان می شود.
وی خاطرنشان كرد: ورزش زورخانه ای برای سلامت بدن بسیار مفید است و حركاتی كه در این ورزش انجام می شود هم موجب تقویت قوای جسمی و هم موجب تقویت قوای روحی می شود.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: از مهمترین ویژگی ورزش های زورخانه ای تقویت روح تعاون در جامعه است در طول تاریخ ورزشكاران باستانی كار همواره از نیروی جسمی و روحی خود برای حمایت از مظلومین استفاده كرده اند.
وی گفت: سلامت و صحت جسم در زندگی اهمیت بسیاری دارد و ورزشكاران باستانی حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار می دهند.
نماینده ولی فقیه در استان كردستان گفت: وضعیت مناسب آب و هوایی استان كردستان از امتیازات مثبت برای میزبانی این استان از مسابقات ورزش های زورخانه ای است كه برای تقویت و توسعه این ورزش در استان باید برنامه ریزی كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.