استاندار خراسان رضوی بر لزوم تسهیل شرایط برای توسعه همکاری جوانان با مجموعه استانداری با هدف احصا مشکلات، ارائه راهکار و بهره گیری از نظرات کاربردی آنان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان ضمن تبریک میلاد مسعود امام حسین(ع) و روز پاسدار، گفت: این استان با دارا بودن جوانان تحصیل کرده، باانگیزه و خلاق به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی امکان حرکت بیش از پیش در مسیر توسعه روزافزون را دارد.
وی بر لزوم فراهم ساختن شرایط برای بهره گیری از این سرمایه بزرگ تاکید و اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان باید با شناسایی مشکلات سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان زمینه رفع آنها را از طریق رایزنی با سایر دستگاه های اجرایی فراهم کند.

رشیدیان افزود: بخشی از بودجه های پژوهشی ادارات دولتی باید به اجرایی شدن طرح های خلاقانه و ایده های کاربردی سمن های حوزه جوانان اختصاص یابد.

استاندار خراسان رضوی یکی از زمینه های استفاده از توانمندی های جوانان در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" را تلاش برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل استان دانست و اظهار داشت: در کنار دستگاه های دولتی، بخش خصوصی و نهادهای پولی و مالی انجمن های علمی دانشگاه ها با ارائه طرح های کاربردی و اجرایی در رفع این معضل نقش اساسی دارند.

رشیدیان برگزاری مستمر جلسات ستاد اوقات فراغت در استان و شهرستان ها را ضروری دانست و گفت: اداره کل آموزش و پرورش با همکاری سایر ادارات دولتی دست اندرکار و سمن ها، با ایجاد فضایی با نشاط زمینه غنی سازی اوقات فراغت جوانان در قالب طرح های طبیعت گردی و بازی های ورزش های و سنتی را فراهم کند.

وی افزود: بدین ترتیب زمینه آموزش انضباط اجتماعی، نهادینه شدن فرآیند جامعه پذیری در قالب ارزش های ایرانی- اسلامی در یک فضای مفرح برای جوانان فراهم خواهد شد.

هماهنگی با شهرداری برای بهره گیری از ظرفیت فرهنگ سراها، پیگیری مصوبه مربوط به سمن سراها از وزارت کشور از طریق معاونت سیاسی استانداری، تاسیس کلینیک های تخصصی کنترل خشم و بهره گیری از ظرفیت ادارات کل آموزش و پرورش و بهزیستی برای تحقق این مهم، بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما برای ارائه آموزش مهارت های زندگی به جوانان و بهره گیری حداکثری دانشگاه ها از نیروهای جوان از دیگر تاکیدات استاندار در این جلسه بود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.