مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز با اعلام برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه به مناسبت هفته خوابگاه‌ها، از ارائه درخواست تأسیس سه کانون جدید اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر منوچهر جوکار با بیان این‌که در هفته خوابگاه‌ها برنامه‌های متنوع فرهنگی برای دانشجویان خوابگاهی در نظر گرفته شده است، گفت: در این هفته مسابقه ستاره‌ها در مجتمع خوابگاهی پسران دانشگاه با تقسیم‌بندی دانشجویان در چند تیم در قالب پرسش و پاسخ در بخش‌های مختلف علمی، تاریخی، مذهبی، ورزشی، ایران‌شناسی و اطلاعات عمومی برگزار می‌شود.

جوکار برگزاری مسابقه مشاعره و جشن اعیاد شعبانیه در خوابگاه‌های دختران و پسران دانشگاه را از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این ایام عنوان کرد و گفت: جشن اعیاد شعبانیه به‌مناسبت ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل(ع) و امام سجاد(ع) از امشب 21 اردیبهشت‌ماه در خوابگاه‌ها برگزار می‌شود که شامل بخش‌های مختلف از نمایش، شعرخوانی، سخنرانی، مولودی‌خوانی، مسابقه و ... است.

 مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین به برگزاری مسابقات ورزشی برای دانشجویان دختر ساکن مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه(س) این دانشگاه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی این مسابقات از سوی امور دانشجویی دانشگاه انجام می‌شود.

جوکار با بیان این‌که از هفته آینده حجم فعالیت‌های فرهنگی به‌شدت کاهش می‌یابد، تصریح کرد: با توجه به آغاز برگزاری امتحانات پایان ترم، از هفته آینده دانشجو در دانشگاه حضور ندارد و از سوی دیگر به‌دلیل آن‌که فعالیت‌های فرهنگی دانشجومحور هستند، تقریباً تعطیل و یا به‌شدت از حجم آن‌ها کاسته می‌شود. البته تا نیمه‌های خردادماه بعضی تشکل‌های انجمن‌های علمی ممکن است برنامه‌هایی برگزار کنند.

وی در خصوص تأسیس کانون‌‌ها یا انجمن‌های جدید در دانشگاه، اظهار کرد: در این مدت 2، سه کانون جدید درخواست تأسیس ارائه دادند که این درخواست‌ها در مرحله بررسی قرار دارد. در حال حاضر 9 کانون شامل چهار کانون مذهبی و پنج کانون فرهنگی و هنری زیرمجموعه مدیریت فرهنگی دانشگاه فعالیت می‌کنند.

مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: البته درخواست‌های جدید در زمینه تأسیس کانون‌های اجتماعی بوده که در حال حاضر تعداد این کانون‌ها در دانشگاه چهار کانون است اما قطعاً در آینده افزایش خواهد یافت.

جوکار همچنین به وجود حدود 53 انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: از این تعداد حدود 47 انجمن فعال هستند و هم‌اکنون نیز جشنواره حرکت به‌منظور ارائه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه در حال برگزاری است که اختتامیه این جشنواره نیز ساعت 17 امروز برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که این جشنواره امسال بسیار متنوع بود و بخش‌های جنبی زیادی برای آن تعریف شد، خاطرنشان کرد: در هر روز از برگزاری این جشنواره برنامه‌های سخنرانی، نمایش فیلم و نقد و بررسی کتاب در حاشیه جشنواره برگزار شد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار