وزیرصنعت ،معدن وتجارت کشور گفت: با تضمین تولید محصول بهتر از خارج توسط معدن داران زغالسنگ شخصا از واردات زغالسنگ به ایران جلوگیری می کنم.

وزیر صنعت به غائله واردات زغال خاتمه داد/ ابلاغیه افزایش قیمت زغال در راه استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا نعمت زاده در دیدار با جمعی از فعالان زغالسنگ استان کرمان گفت: افزایش 4درصدی به 8درصدی عوارض بیمه موضوعی است که به تازگی می شنوم وشخصا این مسئله را پی گیری می کنم تا به حالت قبلی برگردد.

وی افزود: 15درصد افزایش قیمت خرید زغالسنگ را ابلاغ کردیم وپیگیری می کنیم تا ابلاغیه اجرایی شود.

وزیر صنعت ومعدن ب ا اشاره به پرداخت معوقات ذوب آهن اصفهان به زغالسنگ افزود: در این خصوص تسهیلاتی را از طریق بانک مرکزی برای ذوب آهن تعیین کردیم که باید ذوب آهن آن را دنبال کرده وجذب کند این اعتبار مخصوص معدن داران کشور است.

نعمت زاده همچنین با بیان اینکه درجلسه گذشته هیئت دولت مصوبه ای برای معدن داران داشتیم تاکید کرد:بدون در نظر گرفتن بدهی ها مثل بیمه ویا چک های برگشتی این تسهیلات به معدن داران داده می شود.

وی اظهار کرد: جلسه توجیهی این مصوبه برای استانها به زودی برگزار می شود.

نعمت زاده نیز با تاکید براینکه رهبر انقلاب دولت را ازخام فروشی به شدت منع کرده اند، گفت: اکنون 23میلیون تن زنجیره فولاددر استان کرمان در حال تکمیل ویا بهره برداری است که می تواند از خام فروشی جلوگیری کند.

نعمت زاده همچنین اظهار کرد: ظرف دو هفته آینده باید معادن تعطیل ونیمه تعطیل بازگشایی شوند.

وی با اشاره به اینکه برای واردات زغال تعرفه 4درصدی وارز آزاد دارد گفت:اگر شما تضمین کنید زغال با کیفیت تر از خارج از کشور تولید وکارخانجات کک سازی وذوب آهن را تامین کنید شخصا جلوی واردات را می گیرم هرچند خلاف قانون باشد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: زغالسنگ ، واردات ، وزیر ، منع ، فعالان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار