رئیس جمهور در جمع نخبگان کرمان گفت: علاقه زیادی رهبر انقلاب برای زندگی در کرمان برایم جالب بود.

تعریف علاقه قلبی رهبر انقلاب به کرمان از زبان رئیس جمهوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار عصر امروز خود با نخبگان استان در حسینیه ثارالله کرمان گفت: سپاس خداوند را که به ما دیدار دوباره با مردم کرمان را اعطا کرد.

وی افزود: از آیت الله جعفری به سبب حضور در فرودگاه واحترامی که به تیم ریاست جمهوری قائل شدند تشکر می کنم این مسائل باعث می شود من از کرمان خاطره خوشی با خودم ببرم.

وی تاکید کرد: دیروز در دیدار ی که با رهبر انقلاب داشتم ایشان درخصوص سفر به کرمان به بیان خاطراتی پرداختند که برای من جالب بود.

وی افزود: حتی ایشان فرمودند اگر قرار باشد شهری در ایران را برای زندگی انتخاب کنم  یکی از سه گزینه اصلی ام کرمان است.

وی با اشاره به دوران هشت ساله دفاع مقدس نیز گفت: اگر در آن زمان ایمان ونیروی اعتقادی رزمندگان ما نبود پیروز نمی شدیم.

وی تاکید کرد: در جنگ هشت ساله جوانان ما ثابت کردند که نماد غیرت وشجاعت هستند و در حالی که ما بدون سلاح بودیم حتی سلاح های خراب مان را که برای تعمیر فرستاده بودیم به ما پس نفرستادند.

روحانی اظهار کرد: ماجنگ را بانیروی ایمان قوی جوانان ما و وحدت مردمی در سایه پیروی از ائمه اطهار علیهم السلام مدیریت کردیم.

امروز با عنایت ائمه اطهار توانستیم در همه زمینه ها موفق شویم و این ایمان به ائمه می تواند راه درست را به ما نشان دهد.

روحانی با اشاره به اینکه اقتصاد را بدون ارتباط با دنیا نمی توان پیش برد گفت:شما می گویید در کرمان باید معادن احیا شود، محیط زیست احیا و مراقبت شود اینها مبانی اقتصادی است.

مقام عالی دولت همچنین با بیان اینکه ما به لحاظ مادی برای رسیدن به مقصد نهایی راه داریم تاکید کرد:اقتصاد ما نباید بسته باشد و نیاز به صادرات وروابط تجاری با دنیا در این اقتصاد باید مدنظر باشد.

وی اظهار کرد: از سویی اگر در اقتصادمان درون زا باشیم تولید داخل به حرکت درآمده و خوشبختانه خیلی از مسائل پیچیده برای ما راحت تر شده است.

روحانی ابراز کرد: در دولت تدبیر وامید هیچ کاری بدون مشورت انجام نمی دهمی ودر تمام موضوعات از صاحب نظران کمک می گیریم ما در رکود تورمی قدم های مهم برداشتیمو قول می دهم تا پایان سال تورم تک رقمی شود.

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد:ما در زمینه رکود درسال 93توانستیم رکود را به زانودر آوریم اما فشار کاهش قیمت نفت درسال 94 شروع شد و ما روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم .

رئیس دولت با اشاره به اینکه حتی در این شرایط نفتی عربستان نیز نتوانست از ذخایر خود برداشت کند، افزود:ما در شرایطی هستیم که باید اتحاد داشته باشیم اختلاف نظر وجود دارد اما وحدت داشته باشیم.

وی از سرمایه گذاری های بخش غیر دولتی در کرمان قدردانی کرد وگفت: مردم کرمان بسیار کوشا وکار آفرین هستند در بخش غ دولتی سرمایه گذاری زیاد در کرمان شده است.

وی خاطرنشان کرد: این جا استان توانمندی است در زمینه علم ومدیریت باید به گونه ای کار شود که انشاله به نقطه ای برسیم که کارهای خوبی برای مردم انجام شود.

روحانی تاکید کرد:دستگاهها خود را متعهد نشان دهند دست به دست هم دهند تا به رونق واقعی برسیم ،بعد از برجام شرکت ها و هیئتهای خارجی به سمت دولت حرکت کردند زیرا ایران را به عنوان اقتصاد موضوعی می دانند.

وی تصریح کرد:فرق ما با دنیا این است که ما در چارچوب اخلاق اسلامی حرکت می کنیم انتخابات ما با اخلاق اسلامی همیشه ممتاز هستیم.

وی در پایان گفت: اقتصاد مقاومتی وحرکت در مسیر اجرای آن را باید مصمم در برنامه داشته باشیم.

انتهای پیام/ح





برچسب ها: روحانی ، ایمان ، جنگ ، اسلحه ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار