نخستین همایش اسانس ایران در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه قمصر کاشان آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دبیر علمی همایش اسانس ایران محور های این همایش را شناسایی و معرفی گیاهان اسانس‌دار، کشت و پرورش گیاهان اسانس‌دار، فناوری تولید اسانس و محصولات با ارزش افزوده، برداشت و فراوری گیاهان اسانس‌دار، کنترل کیفی اسانس و محصولات مرتبط، تجزیه کمی و کیفی گیاهان اسانس‌دار، کاربرد فن آوریهای نوین در تهیه و فراوری اسانس، تجارت ملی و نیز بین المللی اسانس اعلام کرد.
سعید معصوم افزود: 60 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 50 مقاله پذیرش و 9 مقاله به صورت سخنرانی و 41 پوستر در این همایش ارائه شده است.
تجربیات و پژوهش‌های ملی، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ ملی و حمایت از اطلاع‌رسانی در رسانه‌های عمومی، تخصصی، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های ملی در حوزه گیاهان اسانس‌دار، جذب، انتقال و بومی‌سازی علوم و فناوری‌های پیشرفته سایر کشورها، پشتیبانی از تحقیقات بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی اولویت دار و به نمایش گذاشتن صحیح دستاوردهای امروز متخصصان و فناوران از  اهداف این همایش است.
پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان با زیر بنای 1500 مترمربع از محل اعتبارات ملی و اختصاصی در دی ماه 1386 مورد بهره برداری قرار گرفت. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.