چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور بیش از 500 نفر در هرمزگان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مدیرکل سیاسی و امنیتی هرمزگان گفت: 13 کمیته برای هماهنگی و برگزاری این اجلاس در هرمزگان تشکیل شده است.
بهروز اکرمی افزود: این مراسم 3 روزه از 6 مهر در چهار بخش استقبال هیات های مذهبی از پیرغلامان، مراسم افتتاحیه، برگزاری کارگاه علمی و مراسم اختتامیه با حضور مردم برگزار می شود.
وی اعتبار پیش بینی شده برای برگزاری این همایش را یک میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد.
مدیرکل سیاسی و امنیتی هرمزگان گفت: براساس تفاهم نامه ای که پارسال بین استاندار هرمزگان و رئیس این اجلاس بسته شد پرچم حرم امام حسین برای میزبانی به استان هرمزگان اعطاشد.
دبیر اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی هم گفت: سهم شرکت هر استان بر اساس درصد مشخص شده است.
دهقان نیری افزود: در این اجلاس از 60 نفر از مستندسازان، فعالان و مداحان برتر کشوری تجلیل می شود.
وی داشتن سن بالای 70 سال، فعالیت بیش از 40 سال در حوزه مداحی، تالیف کتاب در مورد امام حسین(ع) و حفظ بیش از 2 هزار بیت شعر را از مهمترین شرط های مداحان برگزیده اعلام کرد.
نایب رئیس جلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی نیز گفت: آیین های بومی عزاداری امام حسین (ع) همزمان با برگزاری این اجلاس ثبت ملی می شود.
نظام اسلامی ،همدلی و همفکری،ثبت ملی عزاداری های مردم استان ها،حضور میهمانان داخلی و خارجی و بازتاب ظرفیت های مذهبی استان ها را از برکات برگزاری این همایش برشمرد.
وی گفت: همایش پیرغلامان و خادمان حسینی از سال 81 تا 86 در حسینیه جماران و پس از آن در مراکز استان های زنجان، بوشهر، اردبیل ،همدان ، گلستان ،خوزستان و فارس برگزار شد.
بیش از هزار و 960 مداح در هرمزگان شناسایی شده است.
هرمزگان هزار و 646 هیات مذهبی دارد.
این اجلاس با ابتکارسازمان صدا وسیما وبا هدف تجمیع مراسم سنتی و ویژه استان ها ومعرفی این ایین ها به مردم 10روز قبل از اغاز ماه محرم برگزارمی شود.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.