دستیار گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مدال طلا چهل و دومین جشنواره اختراعات و ابداعات ژنو را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مریم میرزائی دستیار تخصصی پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب مدال طلا در چهل ودومین نمایشگاه اختراعات و ابداعات ژنو شد.

این نمایشگاه از 13 الی 17 آوریل با حضور یک هزار و 200 مخترع از 48 کشور جهان در شهر ژنو برگزار شد و دکتر مریم میرزایی با ارائه روشی جدید برای تغذیه نوزادان متولد شده با poor sucking reflex (رفلکس مکیدن ضعیف) موفق به کسب مدال طلا و جایزه ویژه هیات داوری در این دوره از جشنواره اختراعات و ابداعات ژنو شد.

وی با اشاره به اختراع ارائه شده گفت:با این اختراع روشی جدید برای تغذیه نوزادان متولد شده با poor sucking reflex ابداع می شود که شیوع بالایی درجهان دارد.

دستیار تخصصی پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این وسیله به صورت رابط اتصال دهنده سرشیشه به سرنگ به همراه پایه نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد که موجب تقویت قدرت مکش و پیشگیری از بروز عوارض جانبی روش های تغذیه ای موجود در نوزاد می شود.

اين اختراع با حمايت معاونت پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در فروردين ماه ١٣٩٤ به ثبت رسيد و در اين نمايشگاه علاوه بر مدال طلا، جايزه هيات داوری را نيز از آن خود كرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.