مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک میلیون و 700 هزار هکتار جنگل و مرتع ظرفیت قابل توجهی در زمینه کشت گیاهان دارویی به خصوص گیاه آنغوزه دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عزت‌الله بهشت‌فر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت و شرایط بسیار مناسبی برای کشت گیاهان دارویی دارد.
 
وی تصریح کرد: آنغوزه، کرفس، باریجه و جاشیر خوراکی از جمله گیاهانی هستند که شرایط رشد را به خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارند.
 
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون توانسته‌ایم در راستای حفظ و جلوگیری از فرسایش خاک مراتع زیادی را در مناطق استان به زیر کشت گیاهان دارویی ببریم.
 
این مسؤول عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک میلیون و 700 هزار هکتار جنگل و مرتع ظرفیت قابل توجه‌ای در زمینه کشت گیاهان دارویی بخصوص گیاه آنغوزه دارد.
 
وی افزود: توسط کارشناسان منابع طبیعی مناطقی که گیاه دارویی آنغوزه شرایط خوبی برای رشد دارد شناسایی و مناطق مستعد کشت این گیاهان به کشاورزان اعلام می‌شود.  
 
وی بیان کرد: 200 هزار هکتار مرتع با ظرفیت کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد که با همکاری کشاورزان، اداره‌کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به زیر کشت می‌رود.
 
این مسؤول به صادرات این محصول به دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: در این استان از هر هکتار 160 کیلوگرم شیره آنغوزه تولید و به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.
 
 مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به برخی مشکلات پیش روی کشاورزان اشاره و خاطرنشان کرد: عدم بسته‌بندی مناسب و نبود کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در استان از مشکلاتی است موجب شده که دلالان و سودجویان با قیمت پایین‌تر این محصولات را از کشاورزان خریداری کنند.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.