مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر تنها 10 سازمان‌ مردم‌نهاد در حوزه ازدواج و خانواده در استان اردبیل فعال هستند .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ناصر صبحی در نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه ازدواج و جوانان در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر تنها 10 سازمان‌ مردم‌نهاد در حوزه ازدواج و خانواده در استان اردبیل فعال هستند که باید تلاش شود تعداد این سمن‌ها افزایش یافته و توسعه فعالیت‌های در این حوزه را شاهد باشیم.

وی این تعداد تشکل در حوزه ازدواج و خانواده را کافی ندانست و تصریح کرد: درست است که میانگین آسیب‌های اجتماعی و طلاق در استان اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است اما تداوم این امر نیازمند فعالیت هر چه بیشتر سازمان‌های مردمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال یک میلیون و 500 جوان شامل 750 هزار زوج در کشور از آموزش‌های پیش از ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بهره‌مند می‌شوند.

صبحی با اشاره به میزان طلاق به تفکیک استان‌های کشور افزود: 7 استان شامل تهران، البرز، قم، گیلان، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی رتبه نخست در آمار طلاق را دارند اما در مناطق آذری‌نشین کشور این میزان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، فعالیت ، سازمان ، مردم ، نهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.