مجتبی نیک کردار مطالعات پروژه راه آهن غرب کشور سال 1369 آغاز شد و با گذشت یازده سال از شروع مطالعات، عملیات اجرایی آن در سال 1380 کلیدخورد و در حال حاضر با گذشت 15 سال از شروع عملیات اجرایی این پروژه، هنوز قطار به کرمانشاه نرسیده است.
وی راه آهن غرب کشور را تکمیل کننده پازل راه آهن غرب به شرق آسیا عنوان کرد و افزود:ترانزیت کالا و حمل مسافر، جابجایی زوار عتبات عالیات، صادرات و واردات به کشور عراق از مزایای راه اندازی راه اهن کرمانشاه استنیک کرداربا اشاره به پیگیریها و مکاتبات بسیار جهت بهره برداری سریع ادامه داد:کمبود اعتبار و نقدینگی مشکل اصلی پروژه راه آهن غرب کشور است در سال1393 در سفر معاون اول رییس جمهور به کرمانشاه تنها 70 میلیارد تومان از اعتبار 110 میلیارد تومانی پروژه تخصیص شد.
وی گفت: در سال 94 از 168 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده برای این پروژه تنها 25 میلیارد تومان آن تخصیص شد این درحالیست که سال گذشته از 240 میلیارد تومان اعتبار پروژه راه آهن قزوین-رشت 170 میلیارد تومان آن را تخصیص دادندنیک کردار گفت:در سفر اخیر معاون اول رییس جمهور به کرمانشاه توافق ضمنی صورت گرفت که 150 میلیارد تومان بصورت 100 درصدی تخصیص داده شود و علاوه بر این خرید ریل را خود وزارت راه و شهرسازی از محل پولهای بلوکه شده در کشور های دیگر عهده دار شود و از اعتبار پروژه هزینه آن را بر ندارد.
انتهای پیام/ح