استاندارکرمانشاه گفت: وجود مرز مشترک بین کرمانشاه و خانقین و نیز مرزهای رسمی خسروی و منذریه فرصت و غنیمت مناسبی است که حجم همکاری ها افزایش یابد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه ؛ اسدالله رازانی با اشاره به اینکه مرز خسروی هنوز هم بهترین مسیر برای تجارت دو کشور ایران و عراق است. گفت: کرمانشاه همواره این آمادگی را داشته و دارد که در زمینه‌های مختلف با استانها و شهرهای همجوار در دو بخش عربی و کردی عراق همکاری لازم را داشته باشد.

وی افزود: سال گذشته بیش از 50 درصد از مبادلات تجاری ایران به عراق از طریق مرزهای پرویزخان و خسروی انجام گرفت

 رازانی ادامه داد: استان کرمانشاه با چهار پروژه مهم و بزرگ می‌تواند در توسعه خانقین و دیگر استانهای همجوارمان در آن طرف مرز تاثیر داشته باشد اولین طرح احداث بزرگراه کربلا از کرمانشاه تا خسروی است که حجم عظیمی از آن ایجاد شده و تنها مسیر سرپل ذهاب تا قصرشیرین باقی مانده است.

 وی گفت:دومین طرح پروژه راه آهن کرمانشاه تا خسروی است که 20درصد از این پروژه مهم انجام شده و اگر مسئولین خانقین بتوانند در ایجاد راه آهن خانقین تا مرز خسروی اقدامی انجام دهند، این خط می تواند به لاذقیه و مدیترانه وصل شود.

استاندار کرمانشاه گفت: سومین طرح بزرگ استان کرمانشاه بحث ایجاد منطقه آزاد اقتصادی قصرشیرین است چهارمین طرح اعزام مجدد زوار از مرز خسروی است که قرن‌ها در اختیار این استان بوده و از مرز رسمی خسروی این ترددها صورت گرفته، اما هم اکنون به دلایلی این استان از آن محروم شده است

رازانی گفت: استان کرمانشاه با داشتن آثار باستانی برجسته‌ای مانند بیستون و تاق بستان می‌تواند مقصد گردشگری امن و جذابی برای مردم خانقین باشد  و زمینه  این کار نیز فراهم است.


انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.