سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت "کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند توسط متخصصان پوست و مو، پاسخ داده شده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ سری دوم سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت "کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند، منتشر شد.  
 
شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.
 
اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "بیماری های پوستی و مو" كه توسط دکتر جلیل صداقت پیشه" داده شده است، به شرح زیر است:
 
دارو شوره و خارش پوست سر 
دکتر صداقت پیشه پاسخ داد:برای برطرف کردن شوره و خارش سر از شامپوهای ضد شوره در مرحله اول و سپس داروهای موضعی که به شکل محلول در بازار وجود دارد استفاده کنید.
 
تخم شپش و درمان آن 
دکتر صداقت پیشه پاسخ داد: برای بر طرف کردن تخم شپش بهتر است از شامپوی اِگور استفاده شود، این شامپو به داخل تخم شپش نفوذ کرده و جنین آن را می کشد اما به دلیل چسبندگی پوسته رویی تخم ممکن است از موها جدا نشود.
 
برای برطرف کردن آن با روغن بادام و زیتون موها را چرب و با شانه دانه ریز آهسته موهایتان شانه بزنید تا جدا شوند بهتر است این کار را تا دوهفته ادامه دهید که این حشره به طور کامل از بین برود. 
 
حساسیت پوست به رنگ مو
دکتر صداقت پیشه پاسخ داد: مانعی برای استفاده از رنگ بر روی مو وجود ندارد. برای برطرف کردن حساسیت از قرص های ضد التهاب و خارش استفاده شود، اگر حساسیت به صورت زخم خود را نشان دهد بهتر است از آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد عفونی کننده استفاده کنید. 
 
انواع قارچ های پوستی و راه درمان آن 
دکتر صداقت پیشه پاسخ داد: قارچ های پوستی انواع مختلفی دارد، بیشتر آن ها با کرم و محلول ضد قارچ بر طرف می شود اما برخی از قارچ های عمقی هستند که برای درمان آن باید به پزشک مراجعه شود و تحت درمان طولانی مدت قرار بگیرید. 
 
تغییرات موضعی ناخن و پینه سر انگشتان 
دکتر صداقت پیشه پاسخ داد: ناخن عضوی مرده در بدن محسوب می شود و تغییراتی که در آن ایجاد می شود را می توان با چرب کردن درمان کرد، این چرب کردن با کرم های محافظت کننده مانندروغن وازلین امکان پذیر است . برای پینه سر انگشتان نیز از ترکیبات اسیدی مانند ترکیبات سالیسیلک، اوسرین و وازلین استفاده شود. 
 
لک، جوش و چروک صورت 
دکتر صداقت پیشه پاسخ داد: استفاده از کرم های ضد آفتاب و تمدید آن هر سه ساعت یکبار می تواند پوست صورت را ترمیم و از چروک آن جلوگیری کند. 
 
عدم رشد محاسن در آقایان بالای 25 سال 
دکتر صداقت پیشه پاسخ داد: رشد محاسن مرتبط با هورمون های مردانه است. اگر اختلالی درترشح هورمون مردانه یا گیرنده تحریک هورمون وجود داشته باشد این عارضه پدید می آید که با مراجعه به پزشک و استفاده از داروهای هورمونی می توان رشد مجدد موها را فراهم کرد در غیر این صورت با کاشت می توان به نتیجه رسید. 
 
از بین بردن موی زائد 
دکتر صداقت پیشه پاسخ داد: مو زائد با تیغ ضخیم نمی شود اما برای از بین بردن دائم آن می توان از وِیو (wave) استفاده کرد. 
 
خارش و سوزش انتهای شکم 
دکتر صداقت پیشه پاسخ داد:  چون ممکن است عوامل مختلفی وجود داشته و یا بیماری خاصی باشد حتما باید به پزشک مراجعه شود. 
 
تعریق کف دست و پیشانی 
دکتر صداقت پیشه پاسخ داد: از داروهای مخصوص تعریق استفاده شود. 
 
چربی صورت و ورود آن به چشم  
دکتر صداقت پیشه پاسخ داد: شستشوی مداوم دست و استفاده  از صابون های مخصوص  این عارضه را برطرف کند اما اگر چربی به چشم رفته باشد باید حتما به چشم پزشک مراجعه شود. 
 
استفاده از ماینوکسیدیل برای درمان طاسی سر 
دکتر خلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو در رابطه با درمان طاسی سر گفت: درمان این ریزش مو با استفاده از داروی ماینوکسیدیل موثر است. مگر عامل ژنتیکی داشته باشد. 
 
درمان لکه‌های قهوه‌ای روی سر 
دکتر صداقت پیشه متخصص پوست و مو در رابطه با لکه‌های قهوه‌‌ای روی سر گفت: بسته به علت اگر لکه در اثر آفتاب سوختگی باشد با کرم و اگر از طریق قارچ و میکروب ها به وجود‌آمده باشد درمان دیگری دارد که باید به پزشک متخصص مراجعه شود. 
 
درمان موهای چرب 
دکتر صداقت پیشه متخصص پوست و مو درباره درمان چربی موها گفت: می‌توان با شامپوی مخصوص استفاده شود اگر این از بیماری باشد با داروی که پزشک تجویز می‌کند درمان شود. 
 
خارش کف دست و زخم شدن آن 
دکتر صداقت پیشه متخصص پوست و مو در رابطه با خارش کف دست گفت: این عارضه می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد بنابراین مراجعه به پزشک و تشخیص به هنگام موثر است. 
 
خشکی لب و راه درمان 
دکتر صداقت پیشه متخصص پوست و مو درباره خشکی لب گفت: استفاده از لیپ استیک‌ها، پرهیز از شستشوی زیاد ، چرب نگه داشتن، عدم استفاده از صابون به لطافت آن کمک می کند. 
 
انتهای پیام/ 
 
انتهای پیام /
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
m
۲۳:۱۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام من ۱۸ سالمه یک ساله فهمیدم که هپاتیت B دارم . قبل از این برای درمان جوش هام که روی صورتم ، بازوهام ، کتف ، شانه ، سینه و کمرم هستن اقدام کردم و بعد از قطع درمان باز هم جوش هام شروع شدن . ممکنه که علت جوش هام از کبدم باشه اگر اره لطفا راهنماییم کنید که چه جوری و پیش چه دکتری درمان کنم .ممنون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام
علت خشکی لبها چیست راه درمان و مدت درمان؟
توصیه شما به زیبا شدن لبها چیست؟
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام
علت خارش کف دست و زخم شدن آن و سپس زردشدن جای خارش و کنده شدن پوست چیست؟
آیا نشانه بیماری خاصی است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام از شامپو ماينوكسا استفاده ميكنم ايا براي موهاي چرب خوبه نظرتون درباره قرص زينك پلاس چيه؟تاكي بايد قرص فوق مصرف شود تانتيجه كرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام.بر روی سرم لکه های قهوه ای وجود دارد.برای درمان چه کار باید انجام دهم.
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
خیلی جواب ها کامل بود ممنون. :|