تبریز؛

قلع وقمع تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی در بخش خواجه شهرستان هریس

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هریس از اعاده به حالت اولیه پنج مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی بخش خواجه ، شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طلوع حیات با بیان اینکه در خصوص حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی این مدیریت جهت تحقق اهداف مذکور، پرونده های تغییر کاربریهای غیرمجاز را پس از تشکیل و تکمیل به دادگستری این شهرستان ارسال و پس از دستور قضایی مبنی بر اعمال ماده 3 و تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با حضور نمایندگان مدیریت جهادکشاورزی، نماینده محترم دادستانی و نیروهای ویژه انتظامی موارد مذکور طبق احکام قضایی تخریب می گردد.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از جهادکشاورزی جرم بوده و طبق قانون با تغییر کاربریهای غیرمجاز اراضی زراعی و باغی برخورد خواهد شد.

طلوع حیات با اشاره به ماده 8 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی که در صورت ارائه هرگونه خدمات آب و برق و گاز و غیره تخلف بوده، بنابراین در این خصوص پیشگیری با آگاه سازی و اطلاع رسانی و جلوگیری به موقع از ساخت و ساز غیرمجاز را یکی از اولویت های جهادکشاورزی دانست و از عموم مردم خواست در راستای حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی با مدیریت جهادکشاورزی همکاری نمایند و بدون اخذ مجوز از هرگونه تغییرکاربری خودداری نمایند و در صورت مشاهده مراتب را به جهادکشاورزی و یا به سامانه 131 اعلام نمایند.

لازم به ذکر است :قله وقمع 5 مورد تغییر کاربری های غیر مجاز بخش خواجه به مساحت سطح اشغال (دیواروساختمان)1000 متر مربع وآزاد سازی اراضی باغی وکشاورزی به مساحت 20000 متر مربع در بخش خواجه ،از اراضی کشاورزی وباغی روستای گمند با اجرای احکام صادره از مراجع قضایی مبنی بر قلع وقمع تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی انجام شد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.