معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در جامعه ایثارگری کشور قریب 500هزار نفر از میان اعضای 3 میلیون نفری این جامعه با آیه‌های آسمانی مانوس هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن موذنی در افتتاحیه مسابقات قرآنی دانشجویان وزارت علوم در سالن همایش‌های هتل خورشید تابان مشهد مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و روز جانباز افزود: یاد و خاطره شهدا و روز جانباز و سلحشوری 550 هزار جانباز، 220 هزار شهید، 36 هزار شهید دانش آموز، 3 هزار و 300 شهید دانشجو و 4 هزار و 600 شهید طلبه ایران اسلامی را گرامی می داریم و امیدواریم بتوانیم ما نیز رهرو راه آنان باشیم.

وی گفت: اگر قرآن زمانی که به عنوان یک منشور در جزیره العرب مطرح شد، مردم به آن عمل می کردند امروز این همه اعجاج و کج فهمی در دنیا وجود نداشت، بدون شک تنها کتابی که با خواندن آن انسان خسته نمی‌شود قرآن کریم است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: امروز در مباحث قرآنی نیاز به شناگر نیست بلکه در این مباحث نیاز به غواص بیشتر احساس می شود، حافظان و قاریان قرآن باید غواصان مباحث قرآنی باشند چرا که غواص هم دیگران را نجات می دهد و هم از اعماق مفاهیم قرآنی در‌های گران‌بهای اعتقادی را کشف می کند.

وی افزود: متاسفانه کشورهایی که بیشتر زبانشان با قرآن یکی است فهم درستی از آن ندارند و یا از خواندن آیاتی که به ضررشان است پرهیز می کنند، اما آنها نمی دانند که بهترین کتاب دینی که در آن تحریف نشده است قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین موذنی بیان کرد: در جامعه ایثارگری کشور قریب 500هزار نفر از میان اعضای 3 میلیون نفری این جامعه با آیه‌های آسمانی مانوس هستند که در سطح‌های شهرستانی، استانی و کشوری مشغول به فعالیت هستند، همچنین در کل کشور 470 حافظ کل قرآن از جامعه شاهد و ایثارگر نقش بسزایی در ترویج فرهنگ قرآنی کشور دارند.

وی افزود: بسیاری از قاریان قرآن، دانشجویان، اساتید قرآنی در زمانی که اسلام به آنها نیاز داشت در راه شهادت قدم گذاشتند و با وجود این حماسه‌آفرینی ها می توان گفت که امروز نیز هر کدام از ما بالقوه ایثارگر هستیم و باید این زمینه به بالفعل تبدیل شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.