مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از راه اندازی نخستین مرکز ''مداخله در خانواده ''برای کاهش طلاق و عوارض آن در شهرستان مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، حمیدرضا پوریوسف در مراسم افتتاح مرکز مداخله در خانواده گفت:در حال حاضر 300 مرکز مشاوره و مددکاری در مشهد فعالیت دارند که 20 مرکز موظف به ارائه مشاوره اجباری به زوجین هستند.

وی افزود: با معرفی دادگستری، زوجین متقاضی طلاق توافقی شناسایی می شوند و سپس با ارزیابی اولیه از وضعیت، پرونده آنها به مراکز مشاوره بخش خصوصی ارجا داده می شود. مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در صورت نداشتن سازش برای ادامه زندگی مشترک و تایید کارشناسان مشاور، پرونده زوجین به این مرکز و سپس به دادگاه برای بررسی نهایی ارجاع داده می شود.

پوریوسف گفت: مداخله در دوران بعد از طلاق هم از دیگر برنامه هایی اجرایی در این مرکز است که برای زوجینی در نظر گرفته شده است که تمایل به ادامه زندگی سالم بعد از طلاق داشته باشند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هم در این مراسم افتتاحیه این مرکز گفت: فعالیت کارشناسان روانشناس و مددکاران حقوقی و مذهبی در این مرکز می تواند موثر برای زوجینی باشدکه امکان ادامه زندگی مشترک را دارند .

محمدباقر الفت افزود: بر اساس قانون جدید حمایت از خانواده ، مراکز مشاوره همراه با تمامی دادگاههای خانواده برای حفظ کیان خانواده فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیتاین مرکز در مشهد می تواند یک الگو برای سایر نقاط کشور محسوب شود.

معاون قوه قضاییه گفت: اقدامات مراکز مشاوره برای رفع آسیبهای فرهنگی وارد آمده در جامعه از نیازهای ضروری محسوب می شوند.

الفت افزود: اظهارنظر کارشناسان مراکز مشاوره در زمینه طلاقهای توافقی امری ضروری است که در مرکز مداخله در خانواده اجرا می شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار