رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت : دانشجویان این دانشگاه با تحقیق و پژوهش خود بار علمی کشور را بر دوش می کشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم جشن دانش آموختگی فارغ التحصیلان این دانشگاه صبح امروز در سالن  شهید جباری با اشاره به نقش مهم این دانشگاه در پیشرفت جامعه اظهار داشت: تربیت دانشجویان و نخبگان علمی کشور یکی از اهداف اصلی تاسیس این دانشگاه بوده و دانشگاه شریف همیشه پیشگام و الگویی در میان دانشگاه‌های تحت نظارت آموزش عالی است.

وی ادامه داد: همیشه مسیر تحول در آموزش کشور به وسیله دانشگاه صنعتی کشور صورت می‌گیرد و انجام تحقیقات مفید و موثر سبب الگو شدن این دانشگاه برای سایر دانشگاه‌های کشور شده است.

رییس دانشگاه شریف در خصوص ممتاز بودن این دانشگاه در سطح ملی و بین المللی گفت:‌ موفقیت شریف در رتبه‌های مختلف علمی در سطح کشور نشان دهنده پشتکار بالای استادان، تلاش والدین و پژوهش دانشجویان این دانشگاه است و دانشگاه شریف در بسیاری از برنامه‌های آموزش عالی همیشه شروع کننده طرح و برنامه است.

فتوحی تاکید کرد: افتخارات دانشگاه شریف به سبب استعداد و نبوغ دانش آموختگان بسیار بالا است که همگی نتیجه زحمات ارزشمند و دلسوزانه استادان این دانشگاه است.

وی گفت: من امیدوارم دانش آموختگان این دانشگاه سفیران خوبی از نظر اخلاقی و علمی باشند تا نقش خود را به عنوان یک دانش آموخته با استعداد برای رشد و ترقی کشور جاری شود.

 دانشگاه شریف پیشگام اخلاق و علم 

در ادامه مراسم میرعمادی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی  دانشگاه شریف گفت: مهمترین رویداد این دانشگاه به ثمر رسیدن دانش آموختگان آن است و این روز برای استادان دانشگاه شریف روزی بسیار زیبا و خوش خاطره‌ای  محسوب میشود.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در خصوص اینکه برای کسب علم و دانش نهایت زمانی وجود ندارد گفت: امروزه با کسب علم و دانش و عمل به آن مسئولیت سنگینی در سازندگی، رشد اقتصادی، بالندگی و اقتصاد کشور بر عهده داریم.

وی یادآور شد: برای تحقق این مسئولیت و سرافرازی کشورمان باید صداقت و عدالت و وظیفه شناسی را سرلوحه کار قرار دهیم تا دانشگاه شریف به عنوان پیشرو و  پیشگام نقش خود را به خوبی ایفا کند.
 
میرعمادی گفت: از زمان تاسیس این دانشگاه تا هم اکنون 4000 نفر در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل شدند و به طور کلی این دانشگاه پیشرو و پیشگام 47 هزار و 134 دانش آموخته تحویل جامعه داده است.

در ادامه این مراسم سورنا ستاری معاون علمی تحقیقاتی ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه از تمامی نخبه‌ها و دانش‌آموختگان دانشگاه به طور کامل حمایت می‌کنیم، گفت: من خود دانش‌آموخته این دانشگاه هستم و این سومین مراسم دانش‌آموختگی است که در آن شرکت می‌کنم. همواره به فارغ‌التحصیلان این دانشگاه و نقش موثر آن در توسعه کشور افتخار و اعلام می‌کنم از طرح‌های علمی دانش‌آموختگان به طور کامل و همه جانبه حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: من در سال 69 وارد دانشگاه صنعتی شریف شدم. امروزه بسیاری از فارغ‌التحصیلان آن دوره از اساتید بسیار بزرگ و مطرح کشور و حتی دانشگاه‌های خارج از کشور هستند. نکته‌ مشترکی که بین فارغ‌التحصیلان این دوره و سه دهه پیش وجود دارد این است که باید بدانیم که ما مدیون دانشگاه و کشور هستیم و لازم است برای توسعه و ارتقاء آن تلاش کنیم.

 ستاری در پایان افزود: امیدوارم با کمک استادان، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف بتوانیم این دانشگاه را به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم حرکت دهیم تا جایگاه مطرح خود را در رتبه‌های داخلی و بین‌المللی حفظ و حتی ارتقاء دهد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
یعنی بقیه تو دانشگاه های دیگه کاری نمیکنن، چقدر متکبر! واقعا که بیشرمانه به بقیه اساتید پرتلاش و دانشجویان توهین کردید. متاسفم برا دانشگاهی که شما توش استادی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
اما اینگونه نیست که فقط شریف و شریف بلکه افراد لایق دیگری هم هستند که اگر به آنها رسیدگی شود، می توانند اثرات خوبی برای خود و جامعه شان داشته باشند. هیچ وقت انحصاری فکر نکنید. میدان رقابت را برای همه باز بگذارید.
آخرین اخبار