وزیر ورزش و جوانان، گفت:‌ دولت یازدهم همیشه حامی و مشوق ورزشکاران است اما به دلیل برنامه های فشرده مسئولین دولت، امکان برگزاری مراسم تقدیر از ورزشکاران کمتر پیش می آید.

دولت حامی و مشوق ورزشکاران است/ فوتسال دوران درخشانی را سپری می کندبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ محمود گودرزی روز شنبه در مراسم تقدیر از تیم ملی فوتسال و کادر فنی این تیم ضمن قدردانی از مساعدت های اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری از ورزش و ورزشکاران در سال برگزاری بازی های المپیک،افزود‌:‌در سال 94 اتفاقات خوبی در ورزش ایران افتاد و تعداد مدال های ما در رویدادهای بین المللی نسبت به سال 93 رشد دو برابری نشان داد که این رشدی قابل توجه محسوب می شود.
 
وزیر ورزش و جوانان گفت:‌ در حوزه طرح های عمرانی با توجه به محدودیت های موجود و با وجود اینکه فقط 28 درصد بودجه عمرانی وزارتخانه تامین شد ،‌351 طرح را به پایان رساندیم،‌البته با کمک و ظرفیت خیرین ورزش یار توانستیم دو برابر بودجه مصوب دولت در این زمینه جذب کنیم .
 
گودرزی خاطر نشان کرد:‌ در حوزه فوتبال شرایط رو به رشدی داریم و امیدواریم پوسته این رشته شکافته شود و تیم ملی به جام جهانی صعود کند و در جام جهانی نیز هدف ما نباید صرفا حضور در مسابقه باشد بلکه باید به دنبال صعود به مرحله بالاتر جام جهانی باشیم .
 
وزیر ورزش و جوانان درخصوص کسب سهمیه های المپیک ریو 2016، گفت: با احتساب جودو، ‌تاکنون 46 سهمیه برای حضور در المپیک ریو کسب کرده ایم که رقم قابل توجهی است و امیدواریم تا پایان فرصت ها برای کسب سهمیه این عدد به 50 برسد و در صورتی که نتوانستیم افتخارات المپیک لندن که اتفاقاتی خاص بود را تکرار کنیم، حداقل به اندازه این المپیک در ریو حضور داشته باشیم .
 
وی در مورد شرایط فوتسال ایران نیز گفت: ‌فوتسال یکی از درخشان ترین سال های خود را پشت سر گذاشته زیرا هم تیم زنان ایران برای نخستین بار عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرد ، هم تیم مردان برای یازدهمین بار قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد و هم اینکه نماینده کشورمان در رقابت های باشگاه های آسیا به قهرمانی رسید.
 
گودرزی درخصوص برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال افزود:‌برخلاف دوره های گذشته که انتخابات فدراسیون با حاشیه هایی بود، این دوره از انتخابات بدون حاشیه بود و افراد شایسته و مورد وثوق انتخاب شدند ‌که این مساله از درایت دولت تدبیر و امید است که حاشیه ها را از انتخابات دور کرد تا در فضایی هوشمندانه برگزار شود.
 
این مسئول ورزش کشور،‌ گفت مسابقات لیگ برتر در شهرهای مختلف بدون حاشیه برگزار شد که این اتفاق مبارکی است و در ورزشگاه آزادی که بیش از یکصد هزار هوادار فوتبال در جایی جمع شده بودند شاهد اتفاقاتی مشابه گذشته نبودیم .
 
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:‌به استقلال خوزستان تبریک می گویم که شائبه موفقیت تیم های دولتی را از بین برد و به عنوان باشگاه خصوصی مقام قهرمانی لیگ را بدست آورد .
 
برای نخستین بار دو تیم استقلال و پرسپولیس که منصوب به دولت هستند بدون اتکا به منابع دولتی خود را مدیریت کردند و در رده های دوم و سوم لیگ ایستادند.
 
رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور روز گذشته با قهرمانی تیم استقلال خوزستان و نایب قهرمانی تیم پرسپولیس پایان یافت . تیم استقلال تهران نیز عنوان سوم این رقابت ها را بدست آورد.
 
صبح امروز (شنبه ) مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان،‌ نصرالله سجادی ، عبدالحمید احمدی و مناف هاشمی معاونان وزیر ورزش ، مهدی تاج رئیس و جمعی از مسئولان فدراسیون فوتبال و بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتسال در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار