رییس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش تهران تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای را عاملی برای اشتغال‌زایی دانش‌آموزان در آینده شغلی آنها دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش تبیین هدایت تحصیلی و الزامات آن با حضور مسئولین آموزش و پرورش شهر تهران و رییس آموزش و پرورش منطقه 8 در مدرسه طلوع اسلام این منطقه برگزار شد.

در این مراسم احمدرضا ایمانی رییس انجمن اولیا و مربیان تهران گفت: جهت‌ گیری این مراسم بیشتر برای ارتقای سطح دانش خانواده‌ها است تا آنها نگاه کلی به فرآیند انتخاب رشته فرزندانشان داشته باشند.

وی با بیان اینکه اولیا در انتخاب رشته دانش‌آموزان نقش بسزایی دارند، عنوان کرد: یکی از دلایلی که چنین همایش‌هایی به صورت متمرکز برگزار می‌شود توجه به این امر است تا خانواده‌ها برای علایق و توانایی‌های دانش‌آموزان احترام قائل شوند.

ایمانی افزود: دانش‌آموزان رشته‌ای را که با علاقه انتخاب کنند باعث می‌شود تا انتها آن را ادامه داده و در آن موفق باشند همان طور که تجربه سنوات قبل نشان داد اگر انتخاب رشته بر مبنای استعداد و علاقه دانش‌آموزان نباشد هزینه‌هایی که برای تحصیل انجام می‌شود بی‌نتیجه است و صرفا باعث دلزدگی در فرد می‌شود.

رییس انجمن اولیا و مربیان تهران عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا در جلساتی که به صورت تبادل نظر و اطلاعات است شرایطی را ایجاد کنیم تا دانش‌‌آموز با توجه به استعداد و علاقه‌اش با رشته مرتبط با این علاقه تحصیل کنند و در نهایت می‌خواهیم به جایی برسیم که دانش‌آموز بعد از پایان دوره دبیرستان در دانشگاه، رشته‌ مورد علاقه‌اش را انتخاب و سپس در آن رشته به اشتغال بپردازد تا جامعه از بابت انتخاب غلط متضرر نشود.

وی در خصوص تداوم این نشست‌ها گفت: این برنامه همچنان ادامه دارد و در ماه آینده نیز نشست‌هایی در سایر مناطق برگزار می‌شود و تا اواخر خرداد این فعالیت‌ را ادامه می‌دهیم.

ایمانی در خصوص استقبال از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در طی سالیان اخیر گفت: ‌وقتی فردی مهارتی به دست می‌آورد و می‌تواند بدین وسیله برای خود ایجاد شغل کند مسلما به سمت چنین رشته‌هایی گرایش بیشتری دارد و رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش ماهیتی این چنینی دارند.

رییس انجمن اولیا و مربیان تهران عنوان کرد: در جامعه یکی از راه‌هایی که بیکاری را کاهش می‌دهد اشتغالزایی است و سیاست کلان جامعه و تأکید مقام معظم رهبری هم جهت‌گیری به سمت رشته‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای به تعدادی که نیاز است دانش‌آموز بپذیرد تا از این بابت اشباع شویم و در این راستا این رشته‌ها بیشتر مورد عنایت واقع می‌شود چرا که کشور نیازمند افزایش توانایی در عرصه‌های فنی هستیم.

در ادامه مراسم عرب عامری رییس آموزش و پرورش منطقه 8 با بیان اینکه هدایت تحصیلی نقش بسیار مهمی در روند تحصیلی دانش‌آموزان دارد، گفت: اکنون 60 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های نظری ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی تحصیل می‌کنند و تعداد کمتری تحصیل در هنرستان‌ها را انتخاب کرده‌اند در صورتی که هنرستان‌ها زمینه‌های خوبی برای اشتغالزایی در دانش‌آموزان ایجاد می‌کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم با ایجاد چنین برنامه‌هایی نقش مثبتی در روند انتخاب رشته دانش‌آموزان و در نتیجه تعیین جایگاه اجتماعی آنها در آینده داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار