مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار، گفت: شايسته است نگاه مديران در استان به حوزه رسانه و اطلاع رسانی، تغيير كند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نشست خبری مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار يزد و دبير شورای هماهنگي روابط عمومی های استان با اهالی رسانه در سالن شهيد موحدين استانداری برگزار شد.

عباس ملازينلی در اين نشست ضمن تبريك اعياد شعبانيه اظهار داشت: حوزه روابط عمومی در دنيا بيش از  150 سال قدمت دارد و اين در حالی است كه اين سابقه در ايران 71 يا 72 سال است.

وی با اشاره به اينكه رشته های كارشناسی ارشد و دكتری روابط عمومی در كشور وجود ندارد، افزود : اين ضعف بزرگی در نظام آموزشی كشور است وصاحب نظران حوزه روابط عمومی و ارتباطات كشور يكی از علتهای ضعف روابط عمومی ها را موضوع عدم وجود تحصيلات تكميلی و حضور نيروهای با تحصيلات عاليه در اين حوزه می دانند.

جانشين اداره كل روابط عمومی استانداري يزد خاطرنشان كرد: بايد نگاه مديران در استان به حوزه رسانه تغيير يابد اما بخش عمده ای از تحقق اين مهم به اهالی رسانه برمی‌گردد كه بتوانند همدلی و همگرايی لازم را ايجاد كنند و رسالت خبری خود را در تمام حوزه ها به نحو احسن انجام دهند.
 ملازينلی با تأكيد بر اينكه از اختلاف و تفرقه هيچ نتيجه ای حاصل نمی شود ادامه داد: اهالی رسانه از نداشتن يك نهاد صنفی واحد و متخصص كه بتواند از حقوق حقه همه اصحاب رسانه دفاع كند و متولی امور مرتبط با اين قشر باشد رنج می برند.

دبير شورای هماهنگی روابط عمومي های استان در بخش ديگری از سخنان خود، با سپاس و قدردانی از هيئت رييسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان يزد و انجمن متخصصان روابط عمومی استان به دليل همكاری تنگاتنگ در تدوين برنامه های بزرگداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی، به تشريح برنامه های ياد شده پرداخت و گفت: اين هفته از روز دوشنبه 27 ارديبهشت ماه كه روز ملی روابط عمومي می باشد آغاز می‌شود و تا روز يكشنبه 2 خرداد ماه سال جاری ادامه می يابد.

وی افزود : نشست شورای هماهنگی روابط عمومی ها و مديران روابط عمومی های استان با استاندار يزد، ديدار و گفتگوی مديران روابط عمومی با نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه يزد، نشست با مديركل صداوسيمای مركز يزد  و بازديد از اين مركز، حضور اعضای هيئت رييسه شورای هماهنگی روابط عمومی هاي استان در برنامه زنده تلويزيونی يك فنجان زندگی، حضور در نمازجمعه و مزار پيشكسوت رسانه استان «مرحوم محمد فاضلی» مدير مسئول فقيد هفته نامه يزد امروز، بازديد هيئت رييسه شورای هماهنگی روابط عمومی هاي استان از مركز آموزش عالی علمی، كاربردی فرهنگ و هنر و نشست مشترك با گروه روابط عمومی اين مركز، برگزاری جشنواره ورزشي اهالی روابط عمومی و ارتباطات استان همچنين همايش دوچرخه سواری مديران ، كارشناسان روابط عمومی ها و اهالی رسانه  استان، از جمله برنامه های بزرگداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی در يزد است.

مشاور استاندار در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی تصريح كرد: در اين هفته ساختمان دبيرخانه دائمی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در پارك وحشی بافقی يزد با حضور مديران روابط عمومی دستگاهها و مسئولان استان و به همت مديران شهرداری يزد، افتتاح می شود.
در پايان اين نشست از پوستر هفته ارتباطات و روابط عمومی رونمايی شد.

گفتنی است شعار هفته روابط عمومی در سال 1395 «روابط عمومی، مردم مداری، گفتمان سازی» تعيين شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار