عراق آزمایشگاهی برای تست کالاهای وارداتی به کشور عراق در مرز یا در بصره راه اندازی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت:به طرف عراقی پیشنهاد دادیم که آزمایشگاهی برای تست کالاهای وارداتی به کشور عراق در مرز یا در بصره راه اندازی کنند که بر اساس نتایج آزمایشات صاحبان کالا بتوانند کالاهای خود را ترخیص کنند.

حسینی فر، نبود مدیریت یکسان و واحد در محدوده منطقه آزاد را از مشکلات عمده مرز شلمچه دانست و افزود:تا وقتی که مدیریت واحد در این مرز حل نشود بخش خصوصی قادر به سرمایه گذاری و کار این منطقه نیست.

وی با بیان احداث بزرگترین بندر تجاری جهان در بصره، گفت:این بندرگاه از سال 2007 به شکل پیوسته در حال احداث بوده و هم اینک به دست انگلیسی ها در حال راه اندازی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهرافزود:اروندکنار ظرفیت احداث این بندر را دارد و می توان با کمک بخش خصوصی و حمایت های سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص اقدام کرد تا دسترسی به آب های آزاد و دریا بیش از گذشته فراهم شود.

حسینی فر گفت:استان بصره با داشتن 3.5 میلیون نفر جمعیت به کالا نیاز دارد و هیچکدام از مناطق هفت گانه آزاد و تجاری کشور به اندازه منطقه آزاد اروند به آب های آزاد دسترسی ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.