مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره اقوام ایرانی از 28 تا 30 اردیبهشت‌ماه در چابهار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛کامبیز مشتاق گوهری افزود:: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروز امسال 3144 هزار نفر از گردشگر و مسافر از استان پهناور سیستان و بلوچستان بازدید کردند.

وی ادامه داد: هدف مهم میراث فرهنگى در سال 96 این است که مناطق را مهم در سراسر استان شناسایى و هدف مشخصى براى گردشگران مهیا شود تا از ظرفیت استان بتوانند بهره لازم را ببرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مهم‌ترین واقعه امسال در سیستان و بلوچستان سفر مهمانان منطقه آزاد است که از 30کشور جهان در چابهار در سواحل مکران حضور می‌یابند و میراث فرهنگى قصد دارد با همکارى سرمایه‌گذران داخلى منطقه آزاد ظرفیت‌هاى استان از جمله موسیقى محلى مکان‌هاى گردشگرى را در این اجلاس نشان دهند.

مشتاق گوهری با اشاره به اینکه تاکنون هزار 724 اثر استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، بیان کرد: امیدواریم با توجه به قابلیت مرزى بودن استان بتوانیم گردشگر خارجى داشته باشیم.

وی افزود: تخصیص یارانه سفر براى سیستان و بلوچستان تصویب شده که یک سوم هزینه سفر به استان یارانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تبیین کرد: قرار است با همکارى منطقه آزاد و دهیاریها چندین دهکده ساحلی احداث شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار