سینمای ایران فقط به فکر گیشه است و موضوعاتی مثل بحران محیط زیست در آن اهمیتی ندارد.

خسرو معصومی کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص دغدغه سینمای ایران نسبت به محیط زیست و توجه به این دست مسائل در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراز داشت: در حقیقت سینمای ایران هیچ دغدغه‌ای نسبت به مسائل زیست محیطی ندارد و فقط به این فکر است که یک فیلم فروش خوبی داشته باشد و مسئله دیگری برای آنها مهم نیست. متاسفانه هیچ توجهی به این دست مسائل نمی‌شود و حمایتی در این زمینه وجود ندارد.

معصومی که چند فیلم سینمایی در جهت حمایت از محیط زیست ساخته است، ادامه داد: من با دست خالی سه فیلم در زمینه محیط زیست و فضای سبز و تخریب جنگل ساختم اما آن زمان کسی هیچ حمایتی از من نکرد و از کار سوم به بعد که «باد در علفزار می پیچد» بود، دیگر توان ادامه کار در این زمینه را نداشتم و پرداختن به این موضوع را رها کردم. کار کردن در مورد معضلاتی همانند بحران محیط زیست نیاز به حمایت جدی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه دارد. 

کارگردان فیلم «خرس» همچنین در مورد تاثیرات جشنواره بین‌المللی فیلم سبز نسبت به بحران محیط زیست ادامه داد: این جشنواره اگر همواره ادامه پیدا کند و وقفه‌ای در برگزاری آن ایجاد نشود، می‌تواند موثر باشد، اما اگر قرار باشد که باز هم مثل گذشته چند سال تعطیل شود، بهره‌ای برای محیط زیست ندارد. نباید اجازه دهیم بحران محیط زیست به فراموشی سپرده شود. به دلیل اینکه آسیب‌های جدی در پس تخریب محیط زیست برای ما وجود دارد. همچنین اگر در طول برگزاری جشنواره، مردم از فیلم‌ها استقبال کنند معلوم می‌شود که این دغدغه در جامعه جدی است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها سهم عمده‌ای در حفاظت از فضای سبز ایفا می‌کنند. زمانی که از خیابانی تردد می‌کنم و می‌بینم که درخت به عنوان یک موجود جاندار در آن نفس می‌کشد و بعد توسط عده‌ای این درختان قطع می‌شود، قلبم به درد می‌آید. این موضوعات بسیار دردناک است.

وی همچنین در مورد حمایت از فیلمسازی  در زمینه محیط زیست گفت: اگر یک روز سازمانی از فیلمسازی در زمینه محیط زیست حمایت کرد، حاضرم در این زمینه فیلم بسازم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار