محیط زیست نیاز به توجه آحاد جامعه دارد و همه با هم باید در جهت احیای آن حرکت کنیم.

معصومه ابتکار  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص ارتباط سینما و محیط زیست و تاثیر این رسانه در فرهنگ‌سازی استفاده از طبیعت در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراز داشت: هنر یکی از موثرترین روش‌ها برای تغییر رویکرد نسبت به موضوع و چالشی خاص است و سینما بارزترین زمینه هنر برای برای ایجاد فرهنگ‌سازی در این زمینه‌هاست. به همین جهت فکر می‌کنم از طریق سینما می‌توانیم یک باب گفتگو و البته یک جریان اجتماعی در کشورمان و سایر کشورهای جهان در رابطه با این معضل بزرگ ایجاد کنیم. امیدواریم در این یک هفته برگزاری جشنواره در تهران و 31 مرکز استان، شاهد ایجاد نگاهی تاثیرگذار در خصوص بحران محیط زیست باشیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، همچنین در خصوص حمایت از فیلم‌سازان حامی محیط زیست ابراز داشت: دغدغه حمایت از فیلم‌سازان حامی محیط زیست را داریم و به طور حتم برگزاری جشنواره فیلم سبز، گامی در جهت حمایت از فیلم‌سازانی است که به فکر حمایت از طبیعت هستند. امیدواریم این حمایت‌ها سبب بروز خلاقیت‌های هنری ارزنده‌ای در زمینه محیط زیست بشود.

ابتکار همچنین در خصوص وضعیت محیط زیست در کشور ابراز داشت: محیط زیست مسائل مختلفی دارد. در بعضی از امور معضلات تا حدودی مرتفع شده است؛ مثل برخی از تالاب‌ها که به خاطر بارش‌های خوب این چند وقت بوده است اما در برخی از موضوعات همانند ریزگردها همچنان مشکل وجود دارد. ما همه با هم باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم از بحران محیط زیست عبور کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار