همدان؛

مدارس همدان میزبان برگزاری کارگاه‌ آموزشی میراث فرهنگی

مسؤول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی میراث فرهنگی در مدارس استان خبر داد.

مدارس همدان میزبان برگزاری کارگاه‌ آموزشی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛لیلا خوش‌مو اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی موزه مصادف با 29 اردیبهشت‌ ماه برنامه‌هایی تدارک دیده شده که به مدت یک هفته اجرا می‌شود.


وی در خصوص برنامه‌های میراث فرهنگی با بیان اینکه امسال نمایشگاه‌های مختلفی در روز جهانی موزه در استان افتتاح می‌شود، افزود: نمایشگاه دستاوردهای میراث فرهنگی با موضوع باستان‌شناسی و مرمت در قالب عکس و فیلم در سایت باستانی هگمتانه برگزار می‌شود.

مسؤول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: نمایشگاه «مشاغل فراموش شده» و «نقش مایه‌های سفالی عصر بوعلی سینا» در داخل آرامگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اسناد عدلیه دادگستری نیز در باغ نظری برپا می‌شود، اظهار کرد: در روز 29 اردیبهشت‌ ماه بازدید از تمام موزه‌های استان رایگان است.

خوش‌مو گفت: بازدید توریست‌های خارجی از موزه‌ها و اماکن گردشگری در نوروز امسال نسبت به سال 94، حدود 30 درصد افزایش داشته که دلیل اصلی آن ورود گردشگران خارجی بیشتر به همدان است.

وی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال پربازدیدترین اماکن گردشگری به ترتیب آرامگاه بوعلی سینا، تپه باستانی هگمتانه و آرامگاه باباطاهر بوده است.

مسؤول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان در خصوص تشکیل کارگاه‌های آموزشی میراث فرهنگی در مدارس گفت: یکی از اقدامات مثبت امسال در روزهای 27 و 28 اردیبهشت‌ماه، مربوط به در دو مبحث آشنایی با حفاظت از میراث فرهنگی و معرفی جاذبه‌های گردشگری در استان و مبحث موزه، خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال برگزاری تور گردشگری در بازدید از پایگاه‌های مهم میراث فرهنگی ارزانفود، سامن و ارگ نوشیجان در روزهای 30 یا 31 اردیبهشت‌ماه مصادف با هفته میراث فرهنگی برای خبرنگاران و مدیران دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.