رییس انجمن جراحان عمومی، استفاده از فضای مجازی و تجارب دیگران برای شناخت پزشک مناسب را فاقد اعتبار کافی دانست.

کامیابی رییس انجمن پزشکان عمومی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان نظام اطلاع رسانی و معرفی پزشکان به تفکیک تخصص را ناقص خواند و گفت: تا زمانی که سیستم اطلاع رسانی وجود نداشته باشد، بیماران برای آشنایی با پزشک از ابزارهای فرعی استفاده می‌کنند. 

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای فرعی، استفاده از تجارب دیگران است که به صورت چهره به چهره منتقل می‌شود و اغلب از اعتبار کافی برخوردار نیست. 

کامیابی استفاده از فضای مجازی را از دیگر راه‌های فرعی در این زمینه دانست و افزود: گاهی اوقات به علت نبود فیلتراسیون مناسب فضای مجازی و اینترنت، در معرفی پزشکان مبالغه صورت می‌گیرد، در کشورهای دیگر، شناخت جامعه پزشکی به کمک ایجاد سیستم شبکه اجتماعی پزشک خانواده مقدور شده است. 

رییس انجمن پزشکان عمومی تصریح کرد: سیستم ارجاع و شبکه اجتماعی پزشک خانواده اطلاعات کافی را از گروه‌های تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستانی در اختیار بیماران قرار می‌دهد که  در پی آن فضای مشورتی صحیح تری ایجاد می‌شود. 

وی یادآور شد: پزشک خانواده با داشتن پرونده هر شخص و مطلع بودن از سوابق بیماری فرد، قادر است سلامتی هر فرد را با آگاهی بالا‌تر در اختیار سطوح تخصصی بگذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار