معاون عملیات سازمان اتش نشانی مشهد از اجرای مانور عملیات آبرسانی به حریق های گسترده به روش سری کردن خودروهای آتش نشانی ، در منطقه دو عملیات این سازمان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، آتشپاد سوم مهدی رضایی افزود: این مانور با هماهنگی مرکز فرماندهی و مدیر منطقه دو عملیات ، آتشپاد دوم ابوالفضل تیموری و نظارت سرپرست ایستگاه 29 سازمان آتش نشانی صورت گرفت .

وی اظهار داشت : این عملیات در ساعت 9:30 دقیقه صبح روز دوشنبه 27 اردیبهشت در مجاورت ایستگاه شماره 29 واقع در بلوار 22 بهمن آغاز شد که بیش از 40 آتش‌نشان با تجهیزات فردی و جمعی ‌ به همراه 4 دستگاه خودروی سنگین آتش‌نشانی در آن شرکت کردند .

رضایی با اشاره به حضور نیروهای جدید الورود آتش نشانی در این مانور ، انجام این تمرین عملیاتی را در راستای ارتقاء سطح علمی و عملی پرسنل امری لازم و ضروری دانست و اظهار داشت : این مانور با هدف سنجش میزان آمادگی پرسنل جدید الورود در حریق های گسترده ، طریقه صحیح آب‌رسانی به روش سری کردن خودروها ، توسط نیروهای منطقه دو عملیات سازمان آتش‌نشانی برگزار شد.

معاون عملیات اتش نشانی مشهد گفت : دراین مانور، آتش‌سوزی در انبار ضایعات چوب و لاستیک های فرسوده ایجاد شد که نیروهای آتش‌نشانی با توجه به مسافت 650 متری کانون حریق تا ایستگاه شماره 29 و محل نصب شیر هیدرانت ، همزمان با اعلام اتش سوزی شبیه سازی شده اقدام به سری کردن خودروهای سنگین از مسیر بلوار برادران شهید موسوی تا محل آتش سوزی کردند .

وی با بیان اینکه در مسیر سری کردن خودروها از 30 خط شیلنگ 2.5 اینچی برای آبرسانی از شیرهای هیدرانت به خودروها استفاده شد ، تصریح کرد : در طول مسیر ایستگاه ( محل نصب شیر هیدرانت ) تا کانون آتش سوزی علی رغم سری کردن خودروها با توجه به استفاده از رمپ بر روی شیلنگ ها از ایجاد ترافیک جلوگیری شد و هیچ ممانعتی برای عبور و مرور خودروهای شهری ایجاد نشد .

رضایی در ادامه افزود : خوشبختانه این عملیات در کمترین زمان با موفقیت به پایان رسید و نقاط قوت و ضعف نیروهای عملیاتی به خوبی شناسایی شد .

وی تصریح کرد: مانور انجام شده کاملاً صفر بوده و نیروهای عملیاتی هیچ اطلاعی از انجام این مانور نداشته اند

//انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.