مدیرمدرسه علمیه عباس قلی خان شاملوگفت:تولید علم دینی در عرصه اقتصاد مقاومتی از وظایف حوزه علیمه است و هدف همایش اقتصاد مقاومتی پاسخ به مطالبات و تبیین نظرات رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و راههای اجرایی کردن آن است.

از وظایف حوزه علمیه تولید علم دینی در عرصه اقتصاد مقاومتی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی،حجت الاسلام و المسلمین محمد علی خیرآبادی در نشست خبری همایش اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث براساس دیدگاههای مقام معظم رهبری افزود: این فراخوان با هدف آشنایی بیشتر حوزویان با اهداف اقتصاد مقاومتی،گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی،تولید علم دینی در عرصه اقتصاد اسلامی و بررسی و تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری در فضای حوزه و دانشگاه پیرامون اقتصاد مقاومتی برحوزه علمیه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه یکی از مخاطبان سخنان مقام معظم رهبری هستند و باید پیشگام در انجام پیام های و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد و فرمایش ایشان درباره اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل که جزء ضروریات است و باید به آن توجه شود.

مسئول همایش ادامه داد: یکی از مخاطبان سخنان ایشان حوزویان وعلمای دین هستند که نگاه دین به اقتصاد چگونه باید باشد و چگونه عملیاتی می شود که به همین منظور مدرسه علیمه عباسقلی خان شاملو به عنوان مجموعه کوچکی از حوزه علمیه خراسان یک همفکری و هماهنگی دراندیشه ها و بیانیه ها ایشان در این زمینه انجام داد.

مدیرمدرسه علمیه عباس قلی خان شاملوگفت: ما به عنوان طلبه باید هم مطالبات رهبری را پاسخ دهیم و هم به انجام وظایف خودمان در این زمینه رسیده باشیم و اولین هدف همایش اقتصاد مقاومتی پاسخ به مطالبات رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و راه های اجرا کردن و تبیین نظرات رهبری است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی خیرآبادی افزود: امروزه از مسائل مهم در کشورمان مسئله اقتصاد مقاومتی است وهمانطور که در روایات و احادیث از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهارمشاهده می کنیم نگاه ویژه به اقتصاد داشتند و نگاه دین به دنیا و نیازهای آخرت نگاه ویژه ای بوده است که کسی که زندگیش برنامه ندارد نمی تواند آخرتی هم داشته باشد واگر برای فقر و نیازمندیهای جامعه برنامه ریزی نشود سربرآوردن کفر را شاهد خواهیم ودین اسلام خیلی سفارش کرده که مبادا از این مطللب غافل نشویم .

وی اشاره کرد:این برنامه برای اولین باز است که در حوزه علمیه خراسان برگزار می شود که نتیجه انشاء الله رسیدن به اقتصاد پویا و بالنده است که تلاش می کنیم به آن برسیم.

همچنین دبیر اجرایی مدرسه عباسقلی خان شاملو در این نشست گفت: شروع فراخوان این همایش با 12 محور اقتصاد مقاومتی از تیر 94 کلید خورد و تا پایان فراخوان 110 مقاله از سراسر کشور و از دانشگاه های مطرح از جمله دانشگاه امانم صادق(ع)،دانشگاه شیراز، دانشگاه فردوسی، به دبیرخانه همایش ارسال شد که بعد از صحت سنجی مقالات تعداد 60 مقاله به مرحله دوم راه پیدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بوژمهرانی تصریح کرد : در کمیته ارزشیابی 20 مقاله از 60 مقاله به مرحله سوم رسید که از بین آنها 3 مقاله حائز رتبه های برتر و 5 مقاله شایسته تقدیراعلام شد.

وی با بیان اینکه در این همایش قرائت پیام آیت الله سبحانیکه برای این همایش ارسال شده را خواهیم داشت، افزود:در این مراسم سید احمد حسینی خراسانی نماینده خبرنگان رهبری در خراسان و همچنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر بحرینی از سخنرانان این همایش خواهند بود.

دبیر اجرایی مدرسه عباسقلی خان شاملو ادامه داد: وظیفه ما تولید مقالات علمی دینی در عرصه اقتصاد مقاومتی و تبیین اندیشه های مقانم معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی ولی اجرایی کردن این مقالات دست مجریان است که امیدواریم این مهم تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین بوژمهرانی افزود: در این مراسم از سه کتاب و یک ویژه نامه اقتصادی که از تازه های کتاب مدرسه علمیه عباس قلی خان محسوب می شوند رونمایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد این همایش ساعت 8:30 پنج شنبه 30 اردیبهشت94 در جنب حرم مطهر رضوی و در ساختمان بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس برگزار می شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.