اعضای انجمن بانوان دیپلمات‌های ایرانی در وزارت امور خارجه از اماکن تاریخی و گردشگری کاشان،دروازه تاریخ تمدن بشری با هدف بازشناسی فرهنگ ایرانی به خارج از کشوربازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسوول کمیته فرهنگی انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه در حاشیه بازدید از خانه تاریخی آل یاسین و دبیر خانه "خانه" در این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: 30 نفر از همسران دیپلمات‌های ایرانی در وزارت امور خارجه در قالب انجمن بانوان در این بازدید حضور دارند. صدیقه دامن پاک، افزود:این گروه از مجموعه‌های زیر پوشش شهرداری کاشان از جمله خانه‌های تاریخی عباسیان، طباطبایی، آل یاسین، حمام سلطان میراحمد، بازار بزرگ،آستان مقدس سلطان علی‌ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال، کهن‌باغ‌شهر نیاسر،  زیارتگاه سلطان امیر احمد(ع)،حبیب‌بن موسی(ع)و قبر شاه عباس صفوی در این زیارتگاه بازدید می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه سفر به کاشان دومین مقصد انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه در سال جاری بعد از بیرجند است گفت: این انجمن مقصد کشورهای خارجی را نیز درراستای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم سنتی ایران به کشورهای خارجی دارد.
به‌گفته ‌وی، حیدرآباد هند، استانبول و مالزی مقصد انجمن در سفرهای خارجی طی بهمن و اسفندماه سال گذشته بوده است.
مسوول کمیته فرهنگی انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه در ادامه برپایی بازارچه‌های صنایع دستی، مدل‌های لباس اسلامی و  غذاهای بومی و محلی شهرهای مختلف  ایران در کشورهای خارجی را یادآورشد و گفت: این بازارچه‌ها با هدف شناسایی فرهنگ، آیین‌ها و  آداب و رسوم سنتی ایران به کشورهای خارجی برگزار می‌شود.
دامن پاک تصریح کرد: ملاقات اعضای انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه با ان جی او ) "NGO" سازمان‌های مردم نهاد) دولتی و غیر دولتی نیز از دیگر برنامه‌های این انجمن در کشورهای خارجی است.
وی، فعالیت‌های انجمن در زمینه‌های ارتباط با همسران سفرای خارجی مقیم ایران را خاطرنشان‌کرد و گفت:سفرهای داخلی برای زنان این دیپلمات‌ها ، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای همسران دیپلمات‌های ایرانی عازم محل ماموریت  به کشورهای خارجی و دیپلمات‌های خارجی مقیم ایران از دیگر برنامه‌های انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه‌است.
به‌گفته‌وی،سفرهای خارجی و کلاس‌های آموزشی با هدف معرفی فرهنگ اصیل ایرانی شهرهای مختلف به خارج از کشور برگزار می‌شود.
شایان ذکر است: بازدید یکروزه اعضای انجمن بانوان دیپلمات‌های ایرانی در وزارت امور خارجه که ریاست آن را همسر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به عهده دارد بادعوت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان و هماهنگی کمیته فرهنگی این انجمن  برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار