مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، از نخستین سفر پروفسور "یانگ هون کوواک" رییس سازمان شهروندان جهانی به کاشان شهر "خانه" خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد علی فرجی گفت: پروفسور "یانگ هون کوواک" به دعوت این مرکز عصر امروز دوشنبه  27 اردیبهشت وارد شهرتاریخی و گردشگری کاشان دروزاه تاریخ تمدن بشری جهان می‌شود .

وی افزود: پروفسور " کوواک" در ابتدا از خانه‌های تاریخی و دبیرخانه"خانه" در خانه تاریخی آل‌یاسین کاشان بازدید و پس از آن در روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت با فرماندار و شهردار کاشان  و نهادهای علمی شهر از جمله دانشگاه کاشان نشست و گفتگو دارد.

به‌گفته‌وی، بازدید از بافت تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کاشان از جمله بافت‌های احیا و بازآفرینی شده و استفاده از تجارب مدیریت شهری در این حوزه بازدید می‌کند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، گفت:معرفی و شناسایی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کاشان از کویر تا کوهستان، کسب تجارب در زمینه‌های شهروندمداری و ارتقای همکاری‌های بین شهری با اعضای سازمان شهروندان جهانی هدف از این سفر دیپلماتیک "کواک" است.

فرجی،  با اشاره به عضویت کاشان طی سال 94 در سازمان شهروندان جهانی World Citizen Organization(WCO)  و سازمان شهرهای جاده ابریشم
 Silk Road Mayors Forum(SRMF) افزود:هدف تاسیس سازمان شهروندان جهانی شناسایی شهروندان نمونه جهان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و غیره است.

وی افزود: پروفسور "یانگ هون کوواک"و همسرش در سفری که 19 اردیبهشت سال گذشته  به ایران داشتند با هماهنگی مجمع شهرداران آسیایی طی مراسمی چهارمین مدال شهروندی جهان را به اولین جهانگرد معاصر ایرانی، آقای عیسی امیدوار اهدا نمود.

به‌گفته‌وی، پروفسور "یانگ هون کوواک" مدت دو روز در کاشان پایگاه تاریخ تمدن بشری اقامت خواهد داشت.

شایان ذکر است: سازمان شهروندان جهانی یک جامعه مدنی است که در سال 1987 بوجود آمد زمانی که تهدیدات جدی به سفرهای هوایی بین المللی وجود داشت و بعضی کشورها بازیهای المپیک 1988 در سئول را تحریم کرده بودند و ورزشکاران بعد از سالها تمرین شانس خود را برای حضور در این عرصه از رقابتها از دست می دادند در مواجهه با این بحران دکتر یانگ هون کواک که تجربه جنگ سرد را داشت این سازمان را تاسیس کرد که به تحریمهای سیاسی خاتمه دهد و ورزشکاران را به شرکت در بازیهای صلح آمیز المپیک در سئول مطمئن سازد.

این حرکت صلح آمیز که بوسیله شهروندان معمولی آغاز شد سرانجام موافقت رهبران جهانی را جلب کرد. این تلاش شهروندی به طور معجزه آسایی دیواری که جنگ سرد از سال 1945 مردم را از هم جدا کرده بود درهم شکست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.