زمینه افزایش تعامل دو سویه مردم و روابط عمومی‌ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار یزد و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ، با اشاره به اینکه برخی مدیران به درستی از ضرورت فعالیت روابط عمومی مطلع نیستند، گفت:شایسته است زمینه افزایش تعامل دو سویه مردم و روابط عمومی‌ها فراهم شود.

عباس ملازینلی با اشاره به اینکه 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعات نام‌گذاری شده، اظهار داشت: به بهانه اینکه جایگاه روابط عمومی در استان و کشور ارج و قرب بیشتری بیابد، پیشنهاد روز ملی روابط عمومی در سال 84 مطرح شد.

 وی افزود:در تقویم سال 1387، روز ملی روابط عمومی در 27 اردیبهشت ماه نام‌گذاری شد و یکی از دلایل این موضوع مهم این است که جایگاه روابط عمومی در بین مردم و مسئولان به خوبی معرفی شود.

ملازینلی  با بیان اینکه متاسفانه هنوز مدیران به اهمیت روابط عمومی به خوبی واقف نشده اند ،گفت: امروزه ارتباطات محدود به رسانه‌ها نمی‌شود و این علم روز به روز آنچنان گسترش پیدا کرده است که خود را نمی‌تواند در چارچوب رسانه‌ها محدود کند.

وی ادامه داد: هر کشوری هم که در این زمینه عقب بماند، بدیهی است که از پیشرفت و توسعه عقب می ماند.
 
دبیر شورای هماهنگی  روابط عمومی های استان تصریح کرد: بدون شک یکی از درگاه‌های اطلاع‌رسانی، روابط عمومی‌ها هستند و اگر بخواهیم به توسعه دست پیدا کنیم، باید به موضوع اطلاع‌رسانی درست و آزادانه به مردم هم توجه ویژه‌ای شود.

ملازینلی با تاکید بر اینکه اولین حقوق مردم این است که نسبت به اتفاقات اطرافشان ، سیاست‌هایی که در کشورشان تبیین می‌شود و همچنین آینده‌ای که دارند، اطلاع کافی داشته باشند، افزود : این وظیفه بر عهده روابط عمومی‌ها و رسانه‌هاست و اگر این وظیفه به خوبی انجام شود، منجر به افزایش پیشرفت می‌شود و در صورتي كه به این رسالت خطیر به شایستگی عمل نکنیم ، گناه عقب ماندگی آن هم بر اهالی این دو قشر است.

وی یکی از مشکلاتی که امروز در زمینه اطلاع‌رسانی وجود دارد را ترويج برخی نادرستی ها، دروغ ها و تهمت ها توسط بعضی افراد و صاحبان رسانه، در جامعه برشمرد و خاطر نشان كرد: رواج بداخلاقي و عادي شدن دروغ پردازي، جامعه را به سرعت از اصول اخلاقي ساقط می كند.

 مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومي استاندار افزود: كسانی انگشت شمار و معدود،  با اهداف منفعت طلبانه‌ی ناچيز و سخيف مادي و يا حتي سياسی، نا آگاهانه به ترويج دروغ و بداخلاقی در عرصه اجتماعي مي پردازند، بر سر شاخه نشسته اند و بن می برند غافل از اينكه فرزندان آنها هم در جامعه اي رشد خواهند كرد كه عدم پايبندی به راستی و صداقت را ديگر ارزش نمي دانند و دير يا زود آتش آن دامن خودشان را هم خواهد گرفت.

ملازينلی با ابراز تاسف از اينكه برخی رسانه هاي داعيه دار ارزشها هم در دام دروغ پردازی، تهمت و بی تقوايی در اطلاع رساني افتاده اند، ادامه داد: برخي از ايشان خود را با مبحث فقهی "مباهته" گول می‌زنند، در صورتی كه بسياری از بزرگان معرفتی و شريعت ما، اين مبحث فقهي را به شكلي كه برخی رسانه ها از آن براي منكوب كردن مخالفان خود سوء استفاده می كنند، مردود دانسته اند و تعبير آن را خارج از حدود  آگاهی بسياری از عوام می دانند.

 وي از نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه يزد و ديگر عالمان و صاحبان منبرها و تريبون هاي مذهبی خواست درباره بی تقوايی در حوزه خبر و رسانه هم روشنگری كنند.

دبیر شورای هماهنگی  روابط عمومی های استان ، در پایان سخنان خود با انتقاد از ارتباط یک سویه برخی از رسانه ها و روابط عمومی ها با مردم ،افزود: باید زمینه‌ تعامل دو سویه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها با مردم به خوبی فراهم شود  و صدای مردم را همانطوری که به آنها مطالبی را منتقل می‌کنیم ، به شایستگی بشنویم و به مسئولان و مدیران مربوطه انتقال دهیم .

گفتنی است شعار هفته روابط عمومی در سال 1395 «روابط عمومي، مردم مداری، گفتمان سازي» تعيين شده است.
انتهای پیام/ی
برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.