اهواز؛

لزوم انعقاد قراردادهاي اجتماعي در طوايف براي منع تيراندازي در مراسم

سران عشاير باید با انعقاد قراردادهاي اجتماعي ميان خود، عمل مذموم تيراندازي در مراسم عزا و شادي را مورد نكوهش قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز در همايش سران عشاير استان گفت:‌ ما در دوران پيشرفت علم زندگي مي‌كنيم و انتظار داريم تا رفتار مردم جامعه ما نيز مطابق فرهنگ روز جامعه باشد. سابقه تيراندازي در مراسم به قبل از اسلام و دوران جاهليت برنمي‌گردد چراكه تفنگ 200 سال قبل اختراع شده است اما متأسفانه هنوز شاهد اين رفتار اشتباه از سوي برخي افراد هستيم.

مسعودي‌نسب اظهار داشت: عشاير استان خوزستان در طول تاريخ دين خود را به نظام جمهوري اسلامي ايران ادا كردند و جهاد مردم عرب در يكصد سال پيش و ايثار و پايمردي مردم استان در هشت سال دفاع مقدس در مقابل حملات رژيم بعثي عراق گواه اين ادعاست.

وی بیان داشت : خيلي از بدخواهان نظام جمهوري اسلامي ايران تلاش كردهاند كه بين عشاير و مسئولان نظام فاصله بيندازند و عشاير را به مسئولان نظام بدبين كنند اما اين عشاير غيور در پاسخ به آنان گفتند كه ما شيعه و سربازان نظام بوده، هستيم و خواهيم بود.

معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز  سران عشاير باید با انعقاد قراردادهاي اجتماعي ميان خود، عمل مذموم تيراندازي در مراسم عزا و شادي را مورد نكوهش قرار دهند و همانند جرائم ديگري كه اكنون مورد حمايت هيچكدام از اعضاي طوايف نيست، به آن نگاه كنند.

همچنین در ادامه اين همايش، عبدالعباس زبيدي‌نيا، ریيس شوراهاي حل اختلاف خوزستان، گفت: سال گذشته چهار هزار پرونده در خصوص تيراندازي با سلاح گرم در محاكم استان خوزستان مطرح شد كه متأسفانه حدود يكصد فقره از اين تيراندازي‌ها منتهي به جرح و يا قتل شده بود.

وی افزود:‌ قانون مجازات اسلامي در موارد متعدد به‌كارگيري سلاح را جرم تلقي كرده و با ذكر عناوين مجرمانه‌اي همچون محارب، سلب آسايش و آرامش عمومي و اخلال در نظم عمومي، مجازات براي آن‌ها تعيين كرده است.

وي بيان كرد: استكبار با استفاده از اين فرصت و اجير كردن برخي افراد، قصد اخلال در نظام جمهوري اسلامي ايران و آسايش مردم را دارند اما بدانند با تلاش نيروهاي مخلص نظام و بيداري مردم، از آمار اين‌گونه جرائم كاسته شده است.

دبير شوراي ساماندهي عشاير خوزستان گفت: ما به دنبال حذف استفاده از اسلحه در استان نيستيم بلكه هدف ما فرهنگ‌سازي در استفاده صحيح از سلاح است.

وي ادامه‌داد: بزرگان عشاير همواره براي حل و فصل جرائم و ايجاد آرامش و امنيت در جامعه پيش قدم بوده‌اند. از اين رو انتظار ما اين است كه اين آرامش را ابتدا از خانواده و عشيره خود آغاز كنند تا بهتر بتوان آن را به جامعه تعميم داد.

زبيدي‌نيا گفت: شوراي ساماندهي عشاير از چند سال قبل فعاليت‌هاي خود را آغاز كرده است اما طي سال ذشته با تشكيل كميته‌هاي مختلف تلاش مضاعفي را براي ساماندهي عشاير استان به كار گرفته است كه اميدواريم با همكاري سران عشاير استان بتوانيم بيش از پيش به موضوعات مبتلابه استان رسيدگي كنيم.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.