رئیس کمیته عالی معارضان سوریه در گفتگوهای ژنو اعلام کرد معارضان بزودی تحت نظارت بین‌المللی، سلاح‌های پیشرفته تحویل خواهند گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خلیج آنلاین، «ریاض حجاب» رئیس کمیته عالی معارضان سوریه در گفتگوهای ژنو اعلام کرد معارضان سوریه در روزهای آینده تحت نظارت بین‌المللی، سلاح‌های پیشرفته دریافت خواهند کرد.

به گفته این معارض وابسته به عربستان سعودی، کشورهای غربی و حامی معارضان از تجهیز گردان‌ها و گروه‌های معارض به سلاح‌ها و حمایت لجستیکی از آن‌ها استقبال کرده‌اند.

این اظهارات ریاض حجاب، درست دو روز مانده به آغاز نشست بین‌المللی «وین» در مورد بحران سوریه صورت می‌گیرد و مقارن است با نشست نمایندگان چهارده گروه معارض برای بررسی تشکیل جبهه یکپارچه در شمال.

گروه‌های معارض در شمال سوریه قصد دارند یک هیأت سیاسی یکپارچه و فرماندهی مشترک و مرکز اطلاع‌رسانی نظامی یکپارچه‌ای تشکیل دهند.

شبکه خبری  المنار لبنان نیز امروز به نقل از منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کرد که کشورهای عربی از جمله عربستان، قطر و امارات، در ادامه روند حمایت از گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه، اقدام به خرید موشک‌های پیشرفته از غرب کرده‌اند.

قرار است فردا سه‌شنبه، نشست گروه بین‌المللی حمایت کننده از سوریه به ریاست «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و همتای روسی‌اش «سرگئی لاوروف» در وین آغاز شود.

این گروه قصد دارد آتش بس شکننده در سوریه تداوم پیدا کند و گروه‌های معارض و دولت سوریه به آن پایبند باشند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار