اطلاعات نشان می‌دهد تولیدکنندگان نفتی برای بقا به محدوده قیمت ۷۰ تا ۸۰ دلاری نیاز دارند که تحقق این امر در سال آینده بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «اویل پرایس» در مطلبی نوشت: گزارش جدید اداره اطلاعات انرژی آمریکا درمورد میزان مصرف جهانی نفت، دیدگاه تازه‌ای نسبت به توازن در بازار نفت ایجاد کرده است. 

این گزارش نشان می‌دهد بازار نفت بیش از آنچه در گذشته تصور می‌شد به توازن نزدیک شده است. میزان مصرف جهانی در سال ۲۰۱۶ تا ۱. ۴ میلیون بشکه در روز رشد داشته است. این اداره برآورد می‌کند تا سال ۲۰۱۷ این رقم به ۱. ۵۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. 

تردید درمورد این برآورد‌ها کار سختی نیست، اما گزارش‌ها حاکی از بهبود توازن در بازار است. 

بازار نفت هیچگاه در توازن نبوده است. تولیدکنندگان اغلب برآورد دقیقی از میزان تقاضا در بازار ندارند. در واقع، توازن بازار صرفا انعکاسی از قیمتی است که بازار ضروری می‌داند تا میزان عرضه را در زمان مشخصی حفظ کند. هیچ رابطه سببی مشخصی بین توازن بازار و بالا یا پایین بودن قیمت نفت وجود ندارد. توازن صرفا نشان دهنده نقطه میانی قیمت‌ها است. 

در ادامه این مطلب آمده‌است: کم‌هزینه‌ترین تولیدکننده نفت در جهان (کویت) به قیمتی معادل ۵۰ تا ۸۰ دلار نیاز دارد تا به نقطه سر به سری برسد. به طور متوسط، پایین‌ترین قیمت میانگین برای رسیدن به نقطه سر به سری و دوام کوتاه مدت، رقمی بین ۷۰ تا ۸۰ دلار است. 

قیمت کنونی ۴۶ دلار به ازای هر بشکه پیشرفت چشمگیری نسبت به اوایل سال ۲۰۱۶ داشته است. در آن زمان، بهای نفت زیر ۳۰ دلار به ازای هر بشکه بود. با این وجود، تمامی تولیدکنندگان نفتی (اعم ازشرکت‌ها و کشورهای صادرکننده) با بحران مواجه‌اند و قیمتی معادل ۷۰ تا ۸۰ دلار به ازای هر بشکه نیاز دارند تا در بازار نفت دوام بیاورند. 

اطلاعات اداره انرژی آمریکا برآورد می‌کند نفت برنت در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ همچنان زیر ۶۰ دلار به ازای هر بشکه باقی بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار