فرماندار ایذه از پیگیری ساخت پتروشیمی با همکاری نماینده منتخب مجلس دهم، قطعی شدن ورود آب دریاچه سد کارون 3 به ایذه و احداث سد کارون 2 در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آقاجان علیخانی‌پور با اشاره به نزدیکی دریاچه سد کارون 3 به شهرستان ایذه و  برنامه انتقال آب از پشت دریاچه آن به دشت ایذه بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته موضوع انتقال آب دریاچه سد کارون 3 به این شهرستان قطعی شد.

وی افزود: با وجود اینکه این دریاچه در نزدیکی شهر ایذه قرار دارد و در گذشته تنها در حد صحبت از انتقال آب این محل به این شهر بود، ولی اینک قول‌ها و وعده‌های قطعی برای انجام این امر داده شده است.

علیخانی‌پور با اشاره به قطعی بودن ساخت سد کارون 2 در شهرستان ایذه اظهار داشت: عملیات احداث و ساخت این سد در شهرستان توسط شرکت‌هایی از کره جنوبی صورت خواهد گرفت.

فرماندار ایذه تصریح کرد: محورهای ساخت این سد بر 2 اصل مهم خواهد بود که اشتغال جوانان بومی شهرستان و استان خوزستان جز اولویت‌های اول و توسعه کشاورزی منطقه با استفاده از آن این سد‌ها جز اولیت‌های مهم بعدی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به قابلیت‌های بی‌شمار شهرستان ایذه در بحث گردشگری بیان داشت: یکی از مناطق پنج گانه گردشگری که در استان مطرح شد مربوط به شهرستان ایذه است و از این رو ساحل دریاچه سد کارون 3 برای مباحث گردشگری و جذب توریست مورد استفاده و انجام کار واقع خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
سد کارون دو چه فایده ای برای ایذه داره....شرجی و بی آبی....الان از کارون سه جز ویرانی هیچی ندیدیم وای به روزی که سد کارون دو رو بزنیذ
Iran (Islamic Republic of)
پژمان کیهان فر
۱۱:۴۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
کارون ۳ رو زدید و آب و هوای ایذه رو نابود کردید ، هوای ایذه شرجی شده ، وای به روزی که سد کارون ۲ رو بخواید بزنید که فاصله ش به شهر ایذه کمتره !! اونوقت دیگه هوای ایذه شبیه بندر عسلویه میشه و ما باید از اینجا کوچ کنیم ! نه به سد کارون ۳ و سد سازی های مخرب
آخرین اخبار