اصفهان؛

کاشان شهر قدمت، قنوت و قناعت است

رییس شورای اسلامی شهر کاشان پروفسور"یانگ هون کوواک"، رییس سازمان شهروندان جهانی را راوی جهانی انتقال فرهنگ هفت‌هزار ساله سیلک دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ،رییس شورای اسلامی شهر کاشان در مراسم خوش‎‌آمدگویی و خیر مقدم به پروفسور"کوواک" در خانه تاریخی طباطبایی‌های کاشان گفت: مردمان کویر وسعت دید و دیدگاه بالایی دارند که با این افق بزرگ انسان‌های بزرگی را پرورش می‌دهند و آثار هنرمندانه‌ای خلق می‌کنند.

حسین حیدریان با تاکید بر اینکه شرایط سخت زندگی نیاکان مردم کاشان آنها را منجبر به خلق آثار و فضاهای هنرمندانه و بی‌نظیر معماری کرد گفت: خانه‌طباطبایی‌ها فقط یکی از این آثار خلاق و هنرمندان با معماری اصیل ایرانی اسلامی و مجموعه‌ای از خلاقیت‌ها است.

به‌گفته‌وی،نگاه معرفی جدید مدیریت شهری کاشان نیز به دنیا به عنوان یکی از اعضای سازمان شهروندان جهانی و لیگ شهرهای تاریخی زمینه‌های شناسایی این شهر تاریخی و گردشگری را به سراسر دنیا فراهم‌کرده‌است.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان، افزود: شهرداری کاشان با شرکت در کنفرانس اتحادیه شهرهای تاریخی جهان که خردادماه در وین اتریش برگزارمی‌شود علاوه بر تبادل فرهنگی تمدنها زمینه را برای انتقال و اشتراک‌گذاری تجربیات را نیز در تحقق توسعه پایدار شهری فراهم خواهد کرد.

با آرزوی گذراندن سفری خوش، خاطره‌انگیز و پربار برای پروفسور،" کوواک" طی دو روز اقامت در کاشان گفت: کاشان شهر قدمت، قنوت و قناعت است که با جاذبه‌های متنوع گردشگری تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی مشهور است.

شایان ذکر است:رییس سازمان شهروندان جهانی World Citizen Organization(WCO) و رییس سازمان شهرهای جاده ابریشم Silk Road Mayors Forum(SRMF) برای نخستین بار به دعوت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان به مدت دو روز بازدید از آثار فاخر تاریخی و گردشگری آن به این شهرستان سفر کرده است. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار